    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: List do programistamag.pl
    Date: Mon, 30 Jul 2018 18:21:49 +0200
    <8...@g...com>
    <pjfujj$j1l$1@news.icm.edu.pl>
    <8...@g...com>
    <pji5sp$87o$1@news.icm.edu.pl>
    <e...@g...com>
    <pjjojh$qte$1@news.icm.edu.pl>
    <6...@g...com>

    On 7/30/2018 12:46 PM, Maciej Sobczak wrote:
    > Ale może wypaść z obiegu i jeśli nie będzie uaktualniany, to na moim komputerze za
    N lat go nie uruchomię.

    Dokładnie to nie tylko spotyka, ale spotkało wiele waznych aplikacji
    komercyjnych na przestrzeni lat przez co wiele firm zrozumiało co to
    jest vendor-lockin. W wielu przypadkach generując wymierne straty.

    > I nie, nie będzie mi się chciało grzebać w jego źródłach, czas to pieniądz a
    produkt wymagający czasu serwisoweego nie jest już darmowy.

    OS daje ci taką mozliwość choć generuje koszty.

    Aplikacja komercyjna nawet tego nie daje, wystarczy że CEO oszaleje i
    klienci mają od razu stratę.

    Innymi słowy ani w przypadku OS ani CS nie odważyłbym się twierdzić że
    któreś lest lepsze jak już to przestaną wspierać. Ani jedno ani drugie
    nie ma gwarancji ciągłości. Sztuką obecnie jest nie zależeć od czegokolwiek.