    From: dominik <u...@d...net.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Lustrzanka, czyli przeżytek? [Gaz Wyb + Chip]
    Date: Sun, 21 Feb 2010 05:01:43 +0100
    <hkl0dg$ot8$1@sunflower.man.poznan.pl> <hkm7mf$ei6$1@inews.gazeta.pl>
    <hkm9p5$94t$1@sunflower.man.poznan.pl> <hkmbt7$8a$1@inews.gazeta.pl>
    <hkmi30$gmt$1@sunflower.man.poznan.pl> <hkps26$sig$3@inews.gazeta.pl>
    <hkq2gd$gsh$1@sunflower.man.poznan.pl> <hkskfe$gnj$1@inews.gazeta.pl>
    <1ovt0nzt86c10.1hhiebi18xvue$.dlg@40tude.net>
    <hku6t7$fqe$1@inews.gazeta.pl>
    <1...@4...net>
    <hkvnl4$b5d$1@inews.gazeta.pl>
    <19jo22vf90pyt.1rftcj6uiak85$.dlg@40tude.net>
    <hl9jhj$god$1@inews.gazeta.pl>
    <1taaj2rkv3a3t$.nn0xoh3l7zmc.dlg@40tude.net>
    <hl9rr9$mau$1@inews.gazeta.pl>
    <1rho5f5myc10h$.ruxavn67k4eu.dlg@40tude.net>
    <hla980$lf$1@inews.gazeta.pl>
    <12dsi3ziars4h$.288sourk5avw$.dlg@40tude.net>
    <hli25a$jn3$1@inews.gazeta.pl> <g...@4...net>

    On 2010-02-18 03:21, Andrzej Libiszewski wrote:
    > Nie ma czego. Robi to, czego od niej wymagam.

    Bo to IMHO jeden z gorszych programów tego typu. Bez dodatku zupełnie obcy
    użyteczności.

    > Innowacja za wszelką cenę? Wynajdywanie od nowa koła?

    Czemu od nowa? Pokaż mi coś co już takiego dokładnie było?

    > Nużą mnie zwroty typu "Windows prawda" i jakoś nie mogę traktować takiego
    > rozmówcy poważnie.

    Tyle się na niego oklnąłem z różnych okazji, że stał się synonimem pewnego
    słowa dla mnie. Jakiego.. domyśl się.

    > Dominik, mówimy o PISANIU na klawiaturze. To taki proces w wyniku którego
    > otrzymujemy tekst, a nie kwiatki! Jak ci wychodzą kwiatki to proponuję
    > oddać sprzęt do serwisu.

    Precyzja = trafianie w odpowiednie klawisze, teraz rozumiesz?

    > Precyzję urządzeń dotykowych to zresztą prezentuje Wacom, nie iPad.

    A Wacom ma coś iPadopodobnego? Bo że ekran gdzieś wsadzili to wiem.

    > To żeby było trudniej pisać?

    Przestaw sobie klawiaturę na układ Dvoraka i napisz maila mając stare
    oznaczenia -> pogadamy wtedy.

    > Pomyliłeś chyba iPada z Wacomem.

    Wacom działa na dramatycznie innej zasadzie i jest urządzeniem do całkiem
    innych zastosowań.

    > Piszę bezwzrokowo, konieczność wizualnego feedbacku to dla mnie bardzo
    > poważna wada.

    Jaka konieczność?
    Po drugie, piszesz na klawiaturze oddalonej od ekranu.

    > Ale po co?!

    Pomaga zastąpić klik klawisza na pik z głośnika - dzięki temu łatwiej
    przenieść przyzwyczajenia.

    > Rozumiem, że to nieosiągalne na zwykłej klawiaturze? ;)

    Musiałbyś mieć w każdym klawiszu ekran i wyświetlać litery, zmieniać je w
    razie dotyku klawisza funkcyjnego. Czyli taka klawiatura byłaby koszmarnie
    droga.

    > Po co?

    A po co Ci kółko w myszce? źle że się pojawiło?

    > Ja pierdzielę, ja nie chcę inteligentnej, ja chcę SPRAWNĄ! Mam dość
    > wynalazków w rodzaju T9, autokorekty i tym podobnych!

    Możliwość nie znaczy przymusu.

    > Nie. Wolę urządzenie z wysuwaną spod ekranu klawiaturą.

    Mam takie, musisz pisać kciukami. Takie sobie to jest.

    > Nie jest.

    Dla Ciebie.

    > I dziękuję, następny mój telefon będzie miał klawisze.

    Jak sobie uważasz. Mój następny nie będzie miał klawiatury.

    > I pewnie w tym, że zimą w rękawiczce niewiele zrobisz.

    A przez kołdrę to jeszcze mniej.

    > Mówisz jedno, opisujesz drugie. Pika, ćwierka...

    Ponawiam apel z cytatu wyżej.

    > Niemniej są to zalety.

    Ugruntowane przez przyzwyczajenie i niechęć do zmian. Gdybyś chciał z
    pewnością zmieniłbyś te nawyki.

    > Opisałeś przeważnie WADY...

    Nieprawda. To Ty sobie na siłę wady wsadziłeś w możliwości.

    > Więc zróbmy żeby było jeszcze gorzej?

    Wiem, że Ci się to w głowie nie mieści, ale klawiatura ekranowa z
    dotykowym panelem jest tu o wiele LEPSZA.

    > Iphone nie jest konkurentem netbooka jakbyś nie zauważył.

    No i widzisz, nie zauważasz, że iPad ma być czymś pomiędzy laptopem, a
    telefonem. Ma być małe, możliwie poręczne i szybko reagujące.
    Ma się włączać od razu jak telefon, ma czuwać długo, zapewniać długą pracę
    na akumulatorze. Pod względem systemu iPad ma to co iPhone.

    To urządzenie nie miałoby sensu jak byś musiał czekać aż się podniesie,
    zainicjalizuje wszelkie sterowniki itd. Nawet tryb sleep jest dalece
    wolniejszy od reakcji telefonów.

    > Wiadomo, że coś nie wyszło.

    Gdzie? Daj linka proszę.

    > Owszem.