  • 1. Data: 2010-02-06 11:15:16
    Temat: Lustrzanka, czyli przeżytek? [Gaz Wyb + Chip]
    Od: "085" <z...@g...pl>

    (...)

    Lustrzanka, czyli przeżytek?

    Wraz z końcem analogowej fotografii przeżytkiem staje się technologia
    wykorzystywana w lustrzankach. Coraz lepsze wyświetlacze sprawiają, że
    lustro staje się zbędne - jak w przypadku aparatów EVIL mających wyłącznie
    elektroniczny wizjer (odwzorowanie).

    (...)

    http://technologie.gazeta.pl/technologie/1,82011,752
    1094,Kronika_Chip_a__Lustrzanki.html

    p, zul :]

  • 2. Data: 2010-02-06 12:15:58
    Temat: Re: Lustrzanka, czyli przeżytek? [Gaz Wyb + Chip]
    Od: "mirek" <f...@w...pl>

    Użytkownik "085" <z...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wykorzystywana w lustrzankach. Coraz lepsze wyświetlacze sprawiają, że
    > lustro staje się zbędne - jak w przypadku aparatów EVIL mających wyłącznie

    To czy to lustro czy nie mi na przykład zwisa.
    ważne aby mozna było zieniac optyke i to optyke w miare solidną , a na razie
    kompakty zostaja w optyce daleko z tyłu za optyka oferowana do
    lustrzanek(mówie o poziomie szkieł od 1600 zl w górę za sztukę).
    Newralgicznym elementem apratu jest optyka , a body czy matryca służy tylko
    do rejestrowania i jest dużo tanśza od zestawu optyki.

    --
    buy and sell your photos
    http://photobank.net-poland.com

  • 3. Data: 2010-02-06 13:37:19
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 6 Feb., 13:15, "mirek" <f...@w...pl> wrote:
> [...]
    > Newralgicznym elementem apratu jest optyka , a body czy matryca służy tylko
    > do rejestrowania i jest dużo tanśza od zestawu optyki.

    pipcysz koles strasznie.

    1. gdyby kompakt dal takie mozliwosci podpiecia szkiel jak lustro
    wowczas nie bylby kompaktem .
    a po to sie produkuje kompakty , zeby dac ludziom do reki kompakta a
    nie co innego.
    sa tacy , ktoryz na widok goscia z zawieszona cegla w postaci lustra i
    panzerfausta na szyi pukaja sie w glowe.
    Nie da sie rozstrzygnac co ma wiekszy sens - gdyz kazdy z tych
    wynalazkow ma inne zastosowanie i funkcjonalnoac.
    tak jak nie rozstrzygniesz ze smak grzuszki jest bardziej sensowny od
    smaku jablka.

    2. to sproboj zarejestrowac obraz z obiektywu za 40 000 pln na kalce
    technicznej. zobaczysz co znaczy jakosc rejestracji. To typowy blad
    powielany przez niewiedzacych jakoby decydujacy wply na jakosc obrazu
    miala jakosc optyki.
    obydwa sa rownie wazne. optyka i matryca. na dzien dzisiejszy jakosc
    jest jednak limitowana przez jakosc matrycy i caly proces obliczeniowy
    - wynikajacy takze z mozliwosci obliczeniowych wspolczesnych
    procesorow , - wprowadza sie do matryc filtry zaburzajace
    rozdzielczosc obrazu z obiektywu , ze wzgledu na ich nizsza
    rozdzilczosc , tzn czesc pary z obiektywu idzie w gwizdek , im lepszy
    tym wiecej.

    to co sie mierzy np robia to optyczne i inni to wcale nie jest
    rozdzielczosc obiektywu - ja sie mierzy calkiem inaczej.

    mam obiektywy znacznie drozsze niz 1600 zl i z niewielkimi tylko
    wyjatkami sytuacyjnymi jakosc obrazu z obiektywow starszych ,
    kosztujacych dzisiaj nie wiecej noz 500 zl jest taka sama. nie
    rozrozniz ktore zdjecie , jakim obiektywem robione.
    roznica zdjec robionych tymi samymi obiektywami przed kilku laty ( na
    strych matrycach itp) a dzisiaj jest ogromna.

    XXX

  • 4. Data: 2010-02-06 13:38:21
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > To czy to lustro czy nie mi na przykład zwisa.

    Czyli uważasz że zasilanie matrycy non stop nie ma wpływu na
    jakość zdjęć? ;-)))

    > Newralgicznym elementem apratu jest optyka , a body czy
    > matryca służy tylko do rejestrowania i jest dużo tanśza od
    > zestawu optyki.

    :-)))))

  • 5. Data: 2010-02-06 13:48:48
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "XX YY" napisał
    > sa tacy , ktoryz na widok goscia z zawieszona cegla w postaci lustra i
    > panzerfausta na szyi pukaja sie w glowe.

    No, sam się pukałem w głowę na swój własny widok : )

    > Nie da sie rozstrzygnac co ma wiekszy sens - gdyz kazdy z tych wynalazkow
    > ma inne zastosowanie i funkcjonalnoac.
    > tak jak nie rozstrzygniesz ze smak grzuszki jest bardziej sensowny od
    > smaku jablka.

    Ale można rozstrzygnąć czy na wycieczkę po górach ma sens wziąść batona +
    butelkę wody czy kuchenkę gazową i naczynie ze sztućcami do fondue ; )
    Ostatnio w fotografii na szczeście nie jest już tak, że trzeba decydować
    pomiędzy gównianym kompaktem, a ciężkim lustrem. Kompakty "się podciągnęły"
    mocno w jakości, lustra zjechały w gabarytach, a dodatkowo rodzi się coś
    pomiędzy.
    I oby tak dalej.

    adam

  • 6. Data: 2010-02-06 14:14:58
    Od: "...::QRT::..." <n...@...mejla>

    Dnia Sat, 6 Feb 2010 14:38:21 +0100, Robert_J napisał(a):

    > Czyli uważasz że zasilanie matrycy non stop nie ma wpływu na
    > jakość zdjęć? ;-)))

    przykład dużego 4/3 i m4/3 w zasadzie na to wskazuje...

  • 7. Data: 2010-02-06 14:17:11
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <1wgv1qqybp1mg.83169f9jr052$.dlg@40tude.net>,
    ...::QRT::... nabazgrał:

    > przykład dużego 4/3 i m4/3 w zasadzie na to wskazuje?

    Ale to jest przecież CMOS, a większość kompaktów chyba nadal jest CCD?

    --
    Ostatnio na http://blog.lrem.net/ wymajaczyłem:
    Styczeń plecień bo przeplata...

  • 8. Data: 2010-02-06 14:24:30
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 6 Feb., 15:14, "...::QRT::..." <n...@...mejla> wrote:

    > przykład dużego 4/3 i m4/3 w zasadzie na to wskazuje...

    dokonano pomiarow jakosci zdjec z dslr robionych na LV przy
    dluzszym podgladzie i z uzyciem lustra. Aktualnie stosowane metody do
    oceny zdjec nie wskazaly roznic.
    natomiast w matrycach CCD na LV stosuje sie odprowadzanie ciepla.

  • 9. Data: 2010-02-06 16:24:58
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

> [...]
    > wykorzystywana w lustrzankach. Coraz lepsze wyświetlacze sprawiają, że
    > lustro staje się zbędne - jak w przypadku aparatów EVIL mających wyłącznie

    No to z pewnością po tym poście załamie się rynek lustrzanek. ;) Kto by
    chciał za ciężkie pieniądze kupić przeżytek. Lustrzanki to nie tylko
    przeszłość - to ciągle teraźniejszość. Natomiast przyszłość faktycznie
    należy do wizjerów elektronicznych.

    --
    Lol

  • 10. Data: 2010-02-06 17:41:36
    Od: nb <n...@n...net>

    at Sat 06 of Feb 2010 17:24, Lol wrote:

> [...]
    > tylko przeszłość - to ciągle teraźniejszość. Natomiast przyszłość
    > faktycznie należy do wizjerów elektronicznych.

    Nie wiem czy przeżytek, nie wiem jaka przyszłość, ale lustro
    w aparatach to jedno z najdurniejszych rozwiązań technicznych
    jakie znam. Równie durny jest tylko silnik spalinowy 2/4-suwowy.
    To że do tej pory nic mądrzejszego (od strony powiązań
    technologiczno-ekonomicznych) nie wymyślono to inna para kaloszy.

    --
    nb