    From: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Lustrzanka, czyli przeżytek? [Gaz Wyb + Chip]
    Date: Wed, 24 Feb 2010 02:06:19 +0100
    <hla980$lf$1@inews.gazeta.pl>
    <12dsi3ziars4h$.288sourk5avw$.dlg@40tude.net>
    <hli25a$jn3$1@inews.gazeta.pl> <g...@4...net>
    <hlqb7a$rhn$1@inews.gazeta.pl> <hlr37r$q3r$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <hlrfim$f5v$1@inews.gazeta.pl> <hlrkec$ipa$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    <hlrobp$h08$1@inews.gazeta.pl>
    <fwubohtspm8w.16fktaodyhnjw$.dlg@40tude.net>
    <hm1qd6$g1s$1@inews.gazeta.pl>

    Dnia Wed, 24 Feb 2010 01:03:45 +0100, dominik napisał(a):

    > Do imageshack też są małe fajne programiki, wystarczy przenieść na ikonkę
    > obrazek i w schowku ląduje link do imageshack. Bardzo to wygodne :)

    Picassę i tak mam w systemie a takich małych programików nie lubię.

    > Ale jak mocno oszczędzasz. Tutaj jest projektowane pod oszczędność od
    > początku, więc szanse są spore na niezły wynik.

    Na tyle realne, że czasy pracy rzędu 8-9h nie są nietypowe.

    > To deko co innego...

    To dokładnie to samo.

    > A tej funkcjonalności Ci trzeba.

    Tak

    > Są urządzania już z pamięcią nieulotną, niestety są mocno wolniejsze. Palm
    > zmienił swój RAM na jakiegoś Flasha i to był początek końca. Jedyna
    > zaleta, że nie trafiało urządzenia jak było wyładowane, wada - woooollne.

    Ja nie mówię o zamianie RAM na flash, tylko na hibernacji na flash.

    > Jak dla kogo.

    Nie.

    > Nie zawsze potrzebujesz precyzji na poziomie piksela, A już przy tak dużym
    > ekranie i przyciskach jak na klawiaturę to napewno.

    7 cali to mało na klawiaturę, choć oczywiście precyzji wacoma nie potrzeba
    żeby można było znaleźć "klawisz".

    > Rysik ma sens w innych
    > urządzeniach i temu nie przecze. tu raczej średnio.

    Ależ w żadnym poście nie sugeruję że jest inaczej.

    > Ale daje wystarczająco wiele by miejscami być lepszym od myszki. W biegu
    > napewno.

    Mówiliśmy cały czas o zastępowaniu klawiatury, nie myszy, a w przypadku
    wacoma o pracy graficznej. Skąd ci się ta mysz wzięła tego nie wiem.

    Nie wiem też, po co w ogóle chcesz używać komputera w biegu.

    > Kwestia gustu i potrzeb.

    I praktycznej realizacji interface.

    > Czemu kompletnej? Akurat układ zostaje ok i jest wysoce konfigurowalny.

    Ale sposób użycia tego układu wymaga kompletnej zmiany nawyków
    motorycznych.

    > Ja się do dziś nie przestawiłem na nowy układ w pełni. Zresztą to zależy
    > przy czym - przy normalnym shifcie który mi wrócił szybko przypomniałem
    > sobie, owa podmianka w stosunku do standardu (pg/home itd) do dziś mi
    > pokutuje.

    A ja i owszem.

    > Mówię dokładnie o eee 901.
    > Pierwsze z brzegu zdjęcie:
    > http://www.mobilecomputermag.co.uk/img/fckImages/rev
    iews/2008/06/eee-pc-901/eee-pc-901-keyboard.jpg
    > Mój czarny ma dokładnie tak samo. Wkurzające, ale powoli się zmuszam.

    EEE 901 to sprzęt dawno wycofany z produkcji. Wszystkie nowe modele mają
    klawiatuty z normalnie położoną tyldą i "1".

    > Dla Ciebie, ja chyba sobie kupie jak osiągnie stadium pierwszego poważnego
    > fixpacka, ew nowego modelu.
    > Dokładnie czegoś takiego mi brakowało.

    Owszem, dla mnie. W tej chwili nie widzę dla niego innego zastosowania niż
    bycie kosztownym gadgetem.

    > To opisz wrażenia jak już będziesz miał :)

    Jak się uda (i jak nie zapomnę) to opiszę :)

    > No właśnie, z tego też, deko wygodniej, ale wciąż niewygodnie.

    No właśnie :)

    > Akurat rozmawiania to tam niezbyt trzeba. Za to liczę na rozwój funkcji
    > związanych z dużym, wygodnym ekranem i świetną łącznością.

    W ramach tej "świetnej" łączności brak kamery internetowej i chwilowo
    modułu 3G...

    > Owszem. Ale coś więcej - to zwykły komputer :)

    I dlatego preferuję netbooka.

    > No i jak ktoś chce takie to kupi. Ale prędzej czy później wyświetalcze
    > dotykowe będą oferować więcej - jestem pewien, że klawiatura w obecnej
    > formie to pieśń odległych czasów.

    A ja nie jestem, bo nawet najlepszy dotykowy wyświetlacz nie umożliwia
    szybkiego pisania. No chyba, że ludzie się tak sprymitywizują, że sztuka
    pisania w ogóle zaniknie i wszystko będzie można wydotykać ikonkami.

    > W czym tkwiłby problem?

    W zasadach działania wyświetlacza pojemnościowego.

    > To to może być zawodowe? :)

    Może być i można na tym zarabiać niemałe pieniądze.

    > Cóż.

    :P

    > W życiu. Do tego do czego ma być jest świetnie zaprojektowany.

    Nie i już ci napisałem dlaczego. Wybacz, nie będę się powtarzał.

    > To już design konkretnego.

    Ale przyznasz, że najpopularniejszy model, przodek ipada, właśnie tych
    KLUCZOWYCH przycisków nie ma?

    > Oby. Jak będzie równie wyważone rozmiarami i położone będzie nacisk na
    > funkcjonalność, a nie uniwersalność na siłę to fajnie. Akurat kolejnego
    > komputera mi nie potrzeba.

    Ja wolę jedno uniwersalne mobilne urządzenie niż konieczność posiadania
    kilku osobnych.

    > No i idąc sobie przez park odpisywałeś? :)

    Nie, bo idąc przez park z zasady nie odpisuję na nic i na niczym. Gdybym
    jednak absolutnie musiał, zapewniam cię, że nie robiłbym tego chodząc.

    > Prosiłem o nie film..

    No przykro mi bardzo, ale przepisywać ze słuchu nie zamierzam.

    > Czyli?

    Czyli we współpracy z normalnym komputerem - to chyba oczywiste?

    > Twoja sprawa. A gdybyś miał telefon taki, że czekasz 6 sekund - byłoby
    > dobrze?

    Telefon to nie komputer - może zresztą nie zauważyłeś, ale raczej telefony
    nie przechodzą w Suspend-To-RAM.

    > Owszem. I bardzo dobrze.

    Nie, nie bardzo dobrze. Płacisz niemałe pieniądze za vendor lock-in, brak
    uniwersalności, kiepską poręczność i błyskotkowaty wygląd. I co gorsza,
    wygląda na to, że się z tego cieszysz, że strzygą cię jak barana.

    > Narazie szybko tego nie zrobią.

    To znaczy czego nie zrobią?