    From: "HF5BS" <h...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Lutowanie wtyków DIN
    Date: Sat, 12 May 2018 20:18:26 +0200

    news:pd78vm$2j8$1@node2.news.atman.pl...
    > Już robiłem to na kilka sposobów. Ogolnie zaryzykuje że to nie jest
    > możliwe :D praktycznie wychodzi na to że bez ciezkiej chemii nic nie
    > zdziałam żeby było trwałe i estetyczne.

    A zedrzeć całe to niklowanie/chromowanie/hagiewu-owanie, do gołego metalu
    pod spodem, to chyba powinien się już normalnie polutować? Czasem tak się
    robiło, gdy nie miało się "z tego strzelać", nie musiało być nazbyt
    estetyczne. Udawało mi się skutecznie lutować gniazda UC1, które były
    niklowane. Topnik, zwykła kalafonia, cyna, lutownica, pocieranie pocynowanym
    grotem dość mocno, niekiedy w pewnym momencie załapywało i trzymało całkiem
    solidnie. Czasem trzeba było podeprzeć się lekkim zatarciem drobnym papierem
    ściernym, znów, kalafonia, pocynowany grot, trzemy - i w pewnym momencie
    załapuje, cyna się rozlewa, trzyma porządnie. Dobrze wypróbować najpierw na
    nieużywanym pinie/wtyczce. Przypuszczam, że może mieć znaczenie temperatura
    lutowania i bezwładność cieplna lutówki. BTW, jak musiałem polutować
    aluminium, to obowiązkowo bez kalafonii, cyna i mocne tarcie, czasem
    załapywało na tyle, że trzymało na tyle mocno, że nie rozwalało się z
    biegiem czasu. Jak to była np. żarówka, gdzie puścił fabryczny lut, to
    niekiedy całkiem sporo jeszcze tak chodziła. Wiadomo, "amelinium" bez
    właściwego topnika to kiepawo trzyma, ale, niekiedy wystarczy. Może i tu
    pomoże. Tylko ten "plastik"...

    --
    Pies może złamać serce tylko raz,
    kiedy jego własne przestaje bić...