    From: Piotr Wyderski <p...@n...mil>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Lutowanie wtyków DIN
    Date: Mon, 14 May 2018 08:56:38 +0200

    HF5BS wrote:

    > A zedrzeć całe to niklowanie/chromowanie/hagiewu-owanie, do gołego
    > metalu pod spodem, to chyba powinien się już normalnie polutować?

    Wyjątkowość Sebastiana nie sięga tak daleko, by Chińczyk robił
    dla niego specjalne wersje nielutowalnych wtyczek. Problemem jest
    albo użycie niewłaściwych wtyczek (do zaciskania), albo w technice
    lutowania. Nie spodziewam się, że milion Chińczyków najpierw
    metalizuje te wtyczki nie tym, co trzeba, a potem drugi milion
    to skrobie, to myślący ludzie. zrobiłem test: DIN nie mam, ale
    mam złącza lotnicze bardzo do nich podobne. Mają więcej pinów
    i gwint trzymający całość w kupie. Chińskie, niklowane,
    *przeznaczone* do lutowania. Transformatorówka, cyna 0,5mm, topnik
    ten, co w cynie. W sekundę zassało kroplę cyny i wypełniło otworek
    w pinie.

    Pozdrawiam, Piotr