  • Data: 2019-08-19 15:57:59
    Temat: Re: Lutownica transformatorowa
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ostatni raz w samochodzie lutowalem przewod do sygnalu w 126p. Ze czterdziesci lat
    temu to bylo.

    Mógłbym potwierdzić, ale jednak zdarzyła się potrzeba, że bez lutowania
    ani rusz.
    20 lat temu miałem MAZDĘ 626 która czasem (raz na miesiąc/dwa) nie
    odpalała, ale jak postała godzinkę to odpalała. Nie ma nawet jak
    zademonstrować awarii. Wyciągnąłem sygnały z różnych miejsc na LEDy i
    udało mi się wykryć, że problemem jest brak napięcia na pompie paliwa.
    Odcinał to immobilizer, którego nie podejrzewałem o awarię bo jak się
    dotknęło styków jego kluczem to było słychać, że przekaźnik 'pyka'.
    Jak zrozumiałem, że przekaźnik pytka, ale styki nie kontaktują
    zrozumiałem też dlaczego ile razy w takiej sytuacji zadzwoniliśmy po
    taryfę to samochód od razu odpalał. Zauważyliśmy taką zależność, ale nie
    kumałem wcześniej jak to działa - myślałem o zwykłej złośliwości
    martwych przedmiotów. Było na tyle pewne, że kiedyś odebrałem od żony
    telefon: "Cześć, dzwonię tylko aby mi odpalił. No to cześć."
    P.G.