  • Data: 2019-08-21 23:26:12
    Temat: Re: Lutownica transformatorowa
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 21.08.2019 o 23:05, Izaura pisze:

    > Chodzi o jakiś tam bardzo krótki okres, z całego procesu otwierania
    > tyrystora.
    > Ta 'szpila' napięcie, która pojawia się po stromym impulsie pradu w cewce.

    Indukcyjność cewki limituje szybkość zmian prądu, nie ma więc "stromych
    impulsów prądu w cewce". I właśnie dlatego pojawiają się przepięcia.

    > Triak, to funkcjonalnie dwa antyrównolegle tyrystory.

    To jest tak grube uproszczenie, że ocierające się o nieprawdę.
    Traktowanie triaka jak dwóch tyrystorów zwykle prowadzi do katastrofy.
    Swoją drogą, byłoby bardzo sympatycznie, gdyby triak zachowywał się tak,
    jak dwa tyrystory. Ale tak nie jest, niestety.

    P.P.