  • 61. Data: 2015-09-12 15:27:17
    Temat: Re: MC10198
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 11 Sep 2015 18:06:37 +0200, Piotr Wyderski
    > To, że ma wątpliwości i je chce sprawdzić przeprowadzając
    > doświadczenie *za

    A mogłby tę kasę przeznaczyć na coś bardziej pożytecznego.

    --
    Marek

  • 62. Data: 2015-09-12 15:36:40
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2015-09-11 20:57, Tornad wrote:
    > Kupuje GPS, zdolemu studentowi pierwszego roku Fizyki lub Filozofii, zlecam
    > przestrojenie go na czestliwosc robocza okolo 100 MHz. Ten zlokalizuje intruza
    > i przesle odpowiedni plik danych cyfrowych do dzialka lasrowego duzej mocy
    > ustawionego na podlodze w miejscu uniemozliwiajacym strzelenie w spiacego.
    > To wystrzeli kiluwatowym impulsem swietlnym o kolorze bliskiej podczerwieni
    > w odwlok tego krwiopijcy i go znihiluje.
    > Albo przynajmniej znaczaco go oslabi.
    >
    > Prawda, ze proste? Az dziw bierze, ze dotychczas nikt nie wpadl na to, aby do
    > lokalizacji moskita uzyc GPS-a.

    No tak. Tylko jak namówisz komara, żeby latał z GPS?

    Piotrek

  • 63. Data: 2015-09-12 16:05:16
    Od: szod <b...@a...pl>

    W dniu 12-09-2015 o 09:54, J.F. pisze:

    > Capacitance Coupled Device ? Swieta prawda :-)
    >
    > A moze juz Capacitor Converter Device ? :-)

    Pooglądałem sobie żarówki dokładniej. Mam 8W w dużej bańce i 4W tzw.
    świeczkę. W obu od góry widać jakąś elektronikę, tylko w tej dużej bańce
    lepiej - układ SMD SO8 (oznaczeń nie widać, chyba zeszlifowane
    specjalnie) i inne elementy. Szkło zniekształca obraz, to sobie wiele
    nie pooglądam. Zakres napięć pracy podany na dużej żarówce to 85 - 265V.
    Ciekawe że nie widzę teraz takich żarówek o mocy 8W. Tak więc siedzi tam
    coś więcej niż kondensator. Zrobiłem fotki z tego co się dało zrobić -
    szkło robi swoje. Jedna fotka ogólna i zdjęcie ze scalaczkiem. Reszta
    zdjęć niewyraźna wychodzi.

    http://www.img.f4a.eu/images/3314320150912_154749.jp
    http://www.img.f4a.eu/images/14107220150912_154944.j
    pg

  • 64. Data: 2015-09-12 17:17:10
    Od: t...@h...com

    On Saturday, September 12, 2015 at 9:37:04 AM UTC-4, Piotrek wrote:

    > No tak. Tylko jak namówisz komara, żeby latał z GPS?
    > Piotrek

    Dobre pytanie, widze, ze zaczailes osso chodzi.
    Moj generatorek krotkich impulsow bedzie dzialal jak prosty radar.
    Oto zasada dzialania:
    Dany generator sieje krotkimi impulsami swietlnymi. Impuls odbija sie od
    komarzego lba czy tez blyszczacych skrzydel i wraca do miejsca, z ktorego
    zostal wyslany. Zegar mierzy czas lotu promienia swietlnego tam i z powrotem.
    Wynik dzieli na pol i mnozy przez predkosc swiatla c w powietrzu lub w prozni.
    I te dane przesyla do mozgu ukladu, ktorym bedzie zmodyfikowany genetycznie
    odbiornik GPS.
    Trzy komplety takich danych pozwola na dokladne, z dokladnoscia milimetrowa,
    ustalanie aktualnych wspolrzednych miejsca komara w trojwymiarowym inercjalnym
    ukladzie odniesienia sypialni. Czwarty komplet dla kontroli, takie wewnetrzne UB
    i ew. reprezentowanie czwartego wymiaru, tzw. czasoprzestrzeni.

    Na podobnej zasadzie dzialaja laserowe dystance-metry, one mierza
    odleglosci z dokladnoscia do +-1 milimetra.

    Poprawki na Einsteinowska dylatacje czasu oraz kontrakcje Lorentza tudziez
    relatywistyczny przyrost komarzej masy Szwarcchilda, beda oczywiscie
    uwzglednione zatem urzadzenie nie bedzie lamac postulatow tej
    najgienialniejszej w dziejach nauki teorii, lecz wrecz jej poprawnosc
    polityczna w pelni potwierdzac. Dlatego licze na granty.

    Pzdr
    Tornad

  • 65. Data: 2015-09-12 20:47:47
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2015-09-11 o 20:57, Tornad pisze:

    > Kupuje GPS, zdolemu studentowi pierwszego roku Fizyki lub Filozofii, zlecam
    > przestrojenie go na czestliwosc robocza okolo 100 MHz. Ten zlokalizuje intruza

    Uważasz, że 3m fala pozwoli zlokalizować komara w pokoju?

> [...]
    > To wystrzeli kiluwatowym impulsem swietlnym o kolorze bliskiej podczerwieni
    > w odwlok tego krwiopijcy i go znihiluje.

    I że cała energia lasera zatrzyma sie w komarze i nie popali scian?

    Pozdrawiam

    DD

  • 66. Data: 2015-09-12 21:49:28
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2015-09-12 o 15:27, Marek pisze:

    > A mogłby tę kasę przeznaczyć na coś bardziej pożytecznego.
    To trochę poniżej pasa.

  • 67. Data: 2015-09-13 10:09:29
    Od: Michał Czarkowski <m...@p...onet.pl>

    Jawi napisał/a:

    > Linear w nie jednym domumencie porusza podobne tematy, podany przeze
    > mnie też.Natomiast po ostatnim wyjaśnieniu zastosowania tego generatora,
    > wydaje się, że parametry co do czasu generowania impulsu nie są
    > krytyczne. ;)

    :)
    Mnie urzekło przetrojenie gps na 100MHz :)

  • 68. Data: 2015-09-13 11:43:23
    Od: Michał Czarkowski <m...@p...onet.pl>

    Michał Czarkowski napisał/a:

    > :)
    > Mnie urzekło przetrojenie gps na 100MHz :)
    Oczywiście miało być przestrojenie.

  • 69. Data: 2015-09-13 12:19:28
    Od: s...@g...com

    użytkownik Michał Czarkowski napisał:

    > Mnie urzekło przetrojenie gps na 100MHz :)

    Tez miałem cichą nadzieje na wolniejsze
    drukowanie, znaczy chciałem zmniejszyć ilość
    stron na minutę z drukarki, zamieniłem
    rezonator 40M na 20M czy coś podobnego
    i drukowało:)

    Dane były mielone dłużej, jakaś kompresja
    do RAMu pewnie, ale kartki wychodziły
    tak samo jak poprzednio:) Wiec operacja
    udała się połowicznie.

  • 70. Data: 2015-09-13 18:27:53
    Od: Michał Czarkowski <m...@p...onet.pl>

    s...@g...com napisał/a:

> [...]
    > rezonator 40M na 20M czy coś podobnego
    > i drukowało:)
    >
    > Dane były mielone dłużej, jakaś kompresja

    Czy pomyślałeś o równoczesnej wymianie silników na takie z mniejszą ilością
    obrotów na minutę? :)
    Zawsze to sukces większy niż połowiczny. :)

    p.s. naturalnie chodziło mi wcześniej o przestrojenie; zwykła literówka.