    From: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: MCU firmy Atmel
    Date: Mon, 28 Dec 2009 11:01:11 +0100
    Sender: n...@n...onet.pl

    > Witam,
    > Zaczynam przygodę z programowaniem mikrokontrolerów firmy Atmel, czy
    > ktoś zna jakąś grupę dyskusyjną specjalizującą się właśnie w tychże
    > prockach, a może posiada ktoś linki do materiałów dla początkujących
    > zółtodziobów takich jak ja?
    > Z góry dzięki za pomoc

    Pytac o konkrety mozesz tutaj.
    Dodatkowo elektroda.pl.
    No i avrfreaks. Ale najlepszą baza dla poczatkujacego to ksiazki.

    Ja ze swojej strony polecam ksiazki:
    http://www.btc.pl/index.php?id_prod=1675800
    http://www.btc.pl/index.php?id_prod=2581400
    http://www.btc.pl/index.php?id_prod=2084400

    Kupilem je i przeczytalem zgrubsza. Mnie podpasowaly. Uwazam ze warto bylo kupic
    mimo ze mozna je sciagnac z "kiosku".
    Zmontowalem jeden uklad (niestety mam malo czasu na ten temat) i dziala ok
    (montowalem na plytce trawionej).

    Z tego co wybadalem:
    -jesli masz troche kasy i powazne zamiary to kup sobie plytke uruchomieniowa
    (najlepiej taka jak w ksiazce ktora sobie wybierzesz) albo relatywnie wypaśną. W
    ten sposob zaoszczedzisz troche czasu na glupich bledach.
    -jesli masz juz jakies podstawy w elektronice to nie kupuj plytki tylko
    projektuj sobie plytki samodzielnie i montuj uklady docelowo. Zaoszczedzisz
    troche kasy.
    -PLytki relatywnie wygodnie sie projektuje w orzełku - eagle - jest wersja dla
    linuxa i windy. Ma dobra biblioteke elementow przy czym trzeba czasem dobrze
    poszukac bo niektore elementy figuruja pod innymi oznaczeniami (zastępnik).

    Na poczatek warto kupowac w tme. Maja dobry wybor podstawowych elementow ale
    maja relatywnie drogo. Zdazalo sie ze kupujac u nich zaplacilem drozej niz w
    sklepiku obok ktory tez u nich kupuje :)

    No i przygotuj sie na dlugie zaczytywanie sie datasheetami. Przy czym warto
    wiedziec ze czasem w prockach pojawiaja sie bledy ktorych w DS-ie nie ma
    wspomnianych. Ale to relatywnie zadko.

    PS.
    Wyzej wymienieni moga wplacac moje wynagrodzenie za reklame na konto pajacyka :)

    --
    Lukasz Sczygiel