  • Data: 2019-09-26 15:28:29
    Temat: Re: MOnSter 6502
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 25.09.2019 20:20, JaNus wrote:

    > Jakoś tak blisko przełomu wieków XIX i XX poszedł koronalny wyrzut
    > materii jak raz w Ziemię (warto wiedzieć: te wyrzuty nie są wcale
    > dookolne, pole magnetyczne Słońca powoduje, że robi się z nich struga
    > nie tak znów szeroka, w skali US oczywiście). Jego parametry
    > destrukcyjne pomierzono, i dziś wiemy, że gdyby to nastąpiło teraz, to
    > szkody byłyby porażające.

    To było w 1859 roku. Incydent Carringtona, od nazwiska
    astronoma-amatora, który zaobserwował rozbłysk na słońcu.
    Paliły się urządzenia telegraficzne, od iskier zapalała się papierowa
    taśma. Na całym świecie były obserwowane zorze na niebie. Przeglądałem
    kiedyś polską prasę z tego okresu - były doniesienia o łunie na niebie
    nad Krakowem.

    Tyle tylko, że wtedy sprzęt wcale nie był nawet zabezpieczony przez
    zakłóceniami. Żadnego ekranowania, żadnych linii różnicowych.
    Telegraficzne linie transmisyjne były po prostu bardzo długimi antenami. ;)