eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaMagrail › Re: Magrail
  • X-Received: by 2002:a05:6902:49:: with SMTP id m9mr816367ybh.134.1578566633166; Thu,
    09 Jan 2020 02:43:53 -0800 (PST)
    X-Received: by 2002:a05:6902:49:: with SMTP id m9mr816367ybh.134.1578566633166; Thu,
    09 Jan 2020 02:43:53 -0800 (PST)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net
    !2.eu.feeder.erje.net!proxad.net!feeder1-2.proxad.net!209.85.160.216.MISMATCH!g
    89no2953188qtd.0!news-out.google.com!w29ni397qtc.0!nntp.google.com!g89no2953184
    qtd.0!postnews.google.com!google-groups.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Thu, 9 Jan 2020 02:43:52 -0800 (PST)
    In-Reply-To: <5e16e524$0$540$65785112@news.neostrada.pl>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: google-groups.googlegroups.com; posting-host=46.171.220.154;
    posting-account=fcN60AoAAACGnErMsW3A8rTO2UKkGJEn
    NNTP-Posting-Host: 46.171.220.154
    References: <qv2laf$uf9$1@dont-email.me> <o...@t...home>
    <qv4gr4$dqd$1$opajak@news.chmurka.net>
    <2...@g...com>
    <20200108151524.2e315424@mateusz>
    <2...@g...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <5e16e524$0$540$65785112@news.neostrada.pl>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <5...@g...com>
    Subject: Re: Magrail
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>
    Injection-Date: Thu, 09 Jan 2020 10:43:53 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:749603
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu czwartek, 9 stycznia 2020 09:32:38 UTC+1 użytkownik robot napisał:
    > W dniu 2020-01-08 o 19:05, Jarosław Sokołowski pisze:
    > > Pan Dawid Rutkowski napisał:
    > >
    > >> To jednak nieco inna zasada - hybryda MA AKUMLATORY - i dlatego jest
    > >> hybrydą, a nie elektrodieslem.
    > >> Kolejna fundamentalna różnica to to, że silnik spalający paliwo ciekłe
    > >> nie służy do kręcenia prądnicą ładującą akumulatory czy też bezpośrednio
    > >> zasilającą silnik elektryczny, tylko do bezpośredniego dopału osi przy
    > >> ruszaniu.
    > >> Potem podczas jazdy działa już tylko silnik elektryczny (w celu
    > >> pokonywania oporów ruchu), zaś podczas hamowania silnik elektryczny
    > >> działa jako hamulec - a przy okazji jako prądnica ładująca akumulatory.
    > >
    > > Jak ostatnio jechałem hybrydą, wyglądało to zgoła odwrotnie. Automobil
    > > ruszał z miejsca cichobieżnie na elektryce, a dopiero potem popylał
    > > ostro na benzynie. To widać jakaś niefundamentalna hybryda musiała być.
    > >
    > W tym, którym ja jechałem, też tak było.

    Kurtałka, znów jakiś zły dzień wczoraj był.
    Choć kto wie, może opisałem dobry wynalazek?
    Tylko coś mi też mówiło, że trochę to bez sensu tak ten benzynowy włączać i wyłączać.

    Chociaż o takiej hybrydzie, która rusza wyłączenie na elektryku, nie słyszałem, może
    to jakiś nowy pomysł, coś w rodzaju tego, co Pawel "O'Pajak" opisał w wątku obok?

    Bo już sobie przypomniałem, że rzeczywiście w hybrydzie ciągle działa mały silnik
    benzynowy - i to on bierze na siebie opory ruchu, a elektryczny jest używany tylko
    przy przyśpieszaniu (no i przy hamowaniu, wtedy ładuje akumulatory - a tych
    akumulatorów jest dużo mniej niż w elektryku-only).
    Dzięki temu samochód o tych samych rozmiarach i wadze ma takie same osiągi -
    szczególnie przyśpieszenie - mając np. dwukrotnie mniejszy silnik na paliwo ciekłe
    (oczywiście pytanie, czy dodatkowy silnik elektryczny i akumulatory nie zajmą więcej
    miejsca - ale spala podobno sporo mniej - choć też pytanie, czy zrekompensuje to w
    okresie używania wyższą cenę samochodu).

    Hmm, a taki co rusza na elektryku, a dopiero potem benzyna, to miałby sens - można by
    np. wyeliminować skrzynię biegów i benzyna wchodziłaby dopiero na piątce (a
    dokładniej na bezpośrednim).
    Choć sens by to miało tylko w trasie, w mieście znów by się pojawił problem
    gaszenia/zapalania silnika benzynowego - albo chociaż jego jałowej pracy, bo byłby
    odłączony od osi - no i weź tu w mieście do piątki dojdź, akumulatory się szybciej
    wyczerpią.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: