  • 11. Data: 2014-03-13 22:22:41
    Temat: Re: Małep roblemy z odpalaniem diesla
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Adam a...@p...onet.pl ...

    > Zbyt późny wtrysk - analogia do późnego zapłonu w iskrowych. Wtedy
    > silnik może mieć problem z uruchomieniem, ma mniejszą moc na niskich
    > obrotach. Na wysokich obrotach ubytku macy najczęściej już nie ma.
    >
    > W tym silniku, a raczej w jego pompie - to jedna śruba. Odkręcasz i
    > próbujesz regulować kąt wtrysku, nawet na słuch. Jeśli tego nie robiłeś
    > - to lepiej jedź do kogoś obeznanego z tematem, aby samemu za bardzo nie
    > cofnąć wtrysku.

    Dzięki za info. co prawda wyciągam dośc czest oz niskich obrotów i nie
    zauwazyłem ubytku mocy ale kto wie.
    Sprawdze. dzięki raz jeszcze.

  • 12. Data: 2014-05-08 16:00:35
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Ukaniu l...@g...pl ...

    > Za takie efekty odpowiada kąt wtrysku i sprężanie. O ile świece i
    > reszta osprzętu jest sprawna.

    Co by zakonczyć wątek - znalazł się problem. :)
    Okazało sie, że przewód który idzie do klem był za słabo dokrecony. Nie
    same klemy tylko podłączenie do nich.
    Po dokręceniu bolączki ustąpiły jak ręką odjął.

  • 13. Data: 2014-05-08 17:28:42
    Od: b...@g...com

    W dniu czwartek, 13 marca 2014 10:00:57 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:
> [...]
    >
    > ogólnie słychać, że odpala gorzej.
    >

    > Jak myslicie - co jest przyczyną?
    >

    > Dotychczas myslałem, ze rozgrzewanie sweic jest potrzebne na zimnym

    Tak jak ktoś napisał wcześniej: kompresja, świece.

    A od siebie dodam:
    czujnik położenia wału korbowego (choć prawidłowa nazwa powinna być: położenia wałka
    rozrządu) lub czujnik obrotów wału korbowego (jeśli występuje).

    Pozdr.
    Bugatti

  • 14. Data: 2014-05-08 17:36:24
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 8 maja 2014 17:28:42 UTC+2 użytkownik b...@g...com napisał:

> [...]
    wałka rozrządu) lub czujnik obrotów wału korbowego (jeśli występuje).

    Prawidłowa nazwa to wał wykorbiony. Wał korbowy jest w wyżymaczce.

  • 15. Data: 2014-05-08 19:38:20
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2014-03-13 10:00, Budzik pisze:
    > Silnik rozgrzany, wyłączam na 5 minut, po powrocie jest tak, ze jak
    > poczekam na rozgrzanie swiec to odpala na jeden obroót, jak chce odpalac od
    > razu to odpalanie jest słyszalnie trudniejsze, trwa np. 2-3 obroty
    U mnie identyczny objaw z tym, że silnik 1,9 jtd.
    Dodatkowo wyświetla się komunikat o awarii świec żarowych.
    Jacek

  • 16. Data: 2014-05-08 20:00:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Jacek s...@o...pl ...

    > U mnie identyczny objaw z tym, że silnik 1,9 jtd.
    > Dodatkowo wyświetla się komunikat o awarii świec żarowych.

    Juz w innym poście napisałem, ze znalazł się powód i był ziwazany z
    niedostatecznie mocnym dokręceniem przewodów przy klemach.