eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Jak prawidłowo eksploatować skrzynie DSG?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 43

  • 1. Data: 2014-03-13 08:43:56
    Temat: Jak prawidłowo eksploatować skrzynie DSG?
    Od: WW <w...@v...pl>

    Witam

    Ostatnio jechał ze mną kolega i opitolił mnie za złe używanie skrzyni DSG.

    Błędy jakie mi zarzucił:
    1. Zapalam samochód po przestawieniu dźwigni w pozycje "N".
    2. Stojąc w korku, mam dźwignie w pozycji "N".
    3. Dotaczając się do korka, przestawiam dźwignie z pozycji "D" na "N" i
    na niej dojeżdżam.

    Ma racje?
    Źle robię?
    Jak robić to prawidłowo?


    Pozdrawiam
    WW - zdeklarowany kapelusznik :-P
    Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm


  • 2. Data: 2014-03-13 09:43:52
    Temat: Re: Jak prawidłowo eksploatować skrzynie DSG?
    Od: megrimsES <m...@i...pl>

    W dniu 2014-03-13 08:43, WW pisze:
    > Witam
    >
    > Ostatnio jechał ze mną kolega i opitolił mnie za złe używanie skrzyni DSG.
    >
    > Błędy jakie mi zarzucił:
    > 1. Zapalam samochód po przestawieniu dźwigni w pozycje "N".
    > 2. Stojąc w korku, mam dźwignie w pozycji "N".
    > 3. Dotaczając się do korka, przestawiam dźwignie z pozycji "D" na "N" i
    > na niej dojeżdżam.
    Ma racje. Jak w każdym automacie: zapalasz na P, jak jedziesz do przodu
    to wrzucasz na D i jedziesz. Jak masz zamiar zatrzymać się i zakończyć
    jazdę, to wrzucasz na P i gasisz silnik. Im mniej machasz tą wajchą
    tym lepiej. I dotyczy to zarówno skrzyń dwusprzęgłowych (DSG/PDK/DCSST)
    jak i skrzyń z konwerterem moomentu obrotowego (tradycyjnych skrzyń
    hudraulicznych).

    >
    > Ma racje?
    > Źle robię?
    > Jak robić to prawidłowo?
    >
    >
    > Pozdrawiam
    > WW - zdeklarowany kapelusznik :-P
    > Passat B6 2.0 TDI + Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm


  • 3. Data: 2014-03-13 12:50:53
    Temat: Re: Jak prawidłowo eksploatować skrzynie DSG?
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-03-13, WW <w...@v...pl> wrote:
    >
    > Ostatnio jechał ze mną kolega i opitolił mnie za złe używanie skrzyni DSG.
    >
    > Błędy jakie mi zarzucił:
    > 1. Zapalam samochód po przestawieniu dźwigni w pozycje "N".
    > 2. Stojąc w korku, mam dźwignie w pozycji "N".
    > 3. Dotaczając się do korka, przestawiam dźwignie z pozycji "D" na "N" i
    > na niej dojeżdżam.
    >
    > Ma racje?
    > Źle robię?
    > Jak robić to prawidłowo?
    >
    A po co to robisz?

    --
    Artur
    ZZR 1200


  • 4. Data: 2014-03-13 13:00:45
    Temat: Re: Jak prawidłowo eksploatować skrzynie DSG?
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>


    Użytkownik "AZ" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    news:lfs62t$gi$1@node2.news.atman.pl...
    > A po co to robisz?

    Wtedy wg. specjalistów tej techniki występują oszczędności paliwa.
    Tak zeznał mi taryfiarz który przełączał automat prawie identycznie jak
    manual.

    --
    Pozdrawiam
    Łukasz



  • 5. Data: 2014-03-13 13:10:33
    Temat: Re: Jak prawidłowo eksploatować skrzynie DSG?
    Od: "Ajgul" <p...@k...uz>


    Użytkownik "WW" <w...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:lfrnk4$h3d$1@node2.news.atman.pl...
    > Witam
    >
    > Ostatnio jechał ze mną kolega i opitolił mnie za złe używanie skrzyni DSG.
    >
    > Błędy jakie mi zarzucił:
    > 1. Zapalam samochód po przestawieniu dźwigni w pozycje "N".
    > 2. Stojąc w korku, mam dźwignie w pozycji "N".
    > 3. Dotaczając się do korka, przestawiam dźwignie z pozycji "D" na "N" i na
    > niej dojeżdżam.
    >
    > Ma racje?

    ma.
    po to jest automat, żeby nim nie rzeźbić.
    zaoszczędzisz złotóweczkę, a wkońcu wysypiesz tą skrzynię.

    A.


  • 6. Data: 2014-03-13 13:14:49
    Temat: Re: Jak prawidłowo eksploatować skrzynie DSG?
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 13 Mar 2014 13:00:45 +0100 osobnik zwany Ukaniu
    napisał:

    > Użytkownik "AZ" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    > news:lfs62t$gi$1@node2.news.atman.pl...
    >> A po co to robisz?
    >
    > Wtedy wg. specjalistów tej techniki występują oszczędności paliwa. Tak
    > zeznał mi taryfiarz który przełączał automat prawie identycznie jak
    > manual.

    a potem jęczenie, ze to wszystko się rozpada. Popatrz na taksiarzy
    jeżdżących na 5 biegu 30kmh "bo to oszczędza paliwo"



    --
    Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett


  • 7. Data: 2014-03-13 16:08:58
    Temat: Re: Jak prawidłowo eksploatować skrzynie DSG?
    Od: Robson <r...@...pl>

    > Ma racje?

    Ma.

    > Źle robię?

    Źle.

    > Jak robić to prawidłowo?


    Odpalasz samochód na P. Włączasz D. Przejeżdżasz dystans pomiędzy 1m -
    1000km. Zatrzymujesz się, włączasz P. Wyłączasz silnik.

    Wyjątek stanowi parkowanie na pochyłości, kiedy zaciągasz hamulec
    ręczny, włączasz N, puszczasz hamulec nożny. Gdy samochód oprze się na
    ręcznym przestawiasz na P i wyłączasz silnik.

    R


  • 8. Data: 2014-03-13 17:21:48
    Temat: Re: Jak prawidłowo eksploatować skrzynie DSG?
    Od: Mumin <m...@T...onet.pl>

    W dniu 2014-03-13 08:43, WW pisze:
    > Witam
    >
    > Ostatnio jechał ze mną kolega i opitolił mnie za złe używanie skrzyni DSG.
    >
    > Błędy jakie mi zarzucił:
    > 1. Zapalam samochód po przestawieniu dźwigni w pozycje "N".
    > 2. Stojąc w korku, mam dźwignie w pozycji "N".
    > 3. Dotaczając się do korka, przestawiam dźwignie z pozycji "D" na "N" i
    > na niej dojeżdżam.
    >
    > Ma racje?

    Ma, we wszystkich p-tach. Zapalasz na P, w korku nie przełączasz na N
    tylko trzymasz nogę na hamulcu, a dojeżdżając po prostu odpuszczasz gaz
    bez wrzucania na N, inaczej tylko przyspieszasz zużycie skrzyni.
    --

    Pozdrawiam,
    Mumin


  • 9. Data: 2014-03-13 20:52:09
    Temat: Re: Jak prawidłowo eksploatować skrzynie DSG?
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu 13.03.2014 o 08:43 WW <w...@v...pl> pisze:

    > Witam
    >
    > Ostatnio jechał ze mną kolega i opitolił mnie za złe używanie skrzyni
    > DSG.
    >
    > Błędy jakie mi zarzucił:
    > 1. Zapalam samochód po przestawieniu dźwigni w pozycje "N".
    > 2. Stojąc w korku, mam dźwignie w pozycji "N".
    > 3. Dotaczając się do korka, przestawiam dźwignie z pozycji "D" na "N" i
    > na niej dojeżdżam.
    >
    > Ma racje?
    > Źle robię?
    > Jak robić to prawidłowo?
    >
    >

    Robisz wszytko czego zabraniają w instrukcji do mojego auta (automat). Mam
    tam wytłuszczone na czerwono, że zapalmy na P, w korku tylko i wyłącznie D
    (na N skrzynia nie jest odpowiednio chłodzona i smarowana), pozycja N
    tylko i wyłącznie po unieruchomieniu pojazdu i dodatkowo nie powinno się
    trzymać pracującego silnika na pozycji N.
    Prawidło: odpalasz silnik, przestawiasz na D, kończysz jazdę -
    przestawiasz na P.
    Czy na D jedziesz, czy stoisz 30 min - dla skrzyni to "rybka" - ale gdy
    postoisz na N,P przez 30 min - skrzynia może tego nie przeżyć.

    TG


  • 10. Data: 2014-03-14 09:53:37
    Temat: Re: Jak prawidłowo eksploatować skrzynie DSG?
    Od: p0li <p...@t...net>

    T->Dnia 2014-03-13 20:52:09 niejaki Tomasz Gorbaczuk napisał:
    > Robisz wszytko czego zabraniają w instrukcji do mojego auta (automat)

    dokładnie
    z tym że on pisze o dsg
    a to nie jest automat tylko zrobotyzowany manual
    więc niech se dalej psztryka dźwigienką ;)
    rachunek dostanie potem

    --
    P0zdrawiam
    p0li
    hydro rulez ;)
    prawdziwy facet nie da odebrać sobie szarlotki

strony : [ 1 ] . 2 ... 5


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: