  • Data: 2022-03-17 11:12:12
    Temat: Re: Malowanie stali nierdzewnej
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Thursday, 17 March 2022 at 18:40:42 UTC+9, Marcin Debowski wrote:
> [...]
    austenitycznej. Nie wchodziłbym w analogie z lodówką Samsunga, bo będzie ich
    niewiele.

    > No właśnie przypomniały mi się windy w pracy i one mają coś w rodzaju
    > wykończenia typu hairline ale z całą pewnością nie mają powłoki, bo
    > widać w paru miejscach zaświnienie czymś najpewniej tłustym. Robi to
    > efekt ciemnych plam bo na poziomie tych mikrorysek dochodzi materiał o
    > innym wsp. załamania. Jeśli to taki efekt z tymi odciskami, to
    > lakierowanie, nawet jakąś małowyszukaną powłoką może pomóc.

    Kwestia co to ma wytrzymać. Zarzygania nie wytrzyma nawet i przysłowiowa lodówka
    Samsung, ale dotknięcie w miarę czystym palcem to tych paneli w windach nie rusza.
    Nie wiem, może je ktoś myje regularnie (tylko dlaczego podłoga jest zasyfiała
    notorycznie), ale w moim bloku te windy są na ścianach czyste. A od dwóch lat jeżdżą
    nimi głównie rozwoziciele żarcia. Oni nic czystego nie mają. Hint: przyłóż kawałek
    magnesu tam gdzie dana blacha jest zapalcowana. No i porównaj z taką która
    zapalcowana nie jest wcale. Coś mi mówi że te zapalcowane będą niemagnetyczne
    (austenit). W Korei wszystko jest ze stali ferrytycznej.