  • Data: 2016-08-29 10:59:00
    Temat: Re: Mały kondensator tantalowy
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@c...pl> napisał w
    wiadomości news:nq0rhp$q3b$1@news.chmurka.net...

    > Użytkownik "HF5BS" <h...@j...pl> napisał w wiadomości
    > Mam wrażenie, że nigdy nie zajrzałeś do karty katalogowej kondensatorów,
    > czy dławików.

    Nawet nie o to chodzi, kiedy indziej wytłumaczę, w czym rzecz, nie chcę Was
    teraz tym obciążać.
    Za to mam pewien pomysł, na rozliczenia z audio-voo-doo, w oparciu o tę
    "dyskrepancję" (*)
    A gdzieś jest lecz nie wiadomo gdzie... kurde, wróć, to nie bajka o
    Pszczółce Mai... gdzieś widziałem całkiem poręczny schemat radia, czy
    generatora (raczej to pierwsze), gdzie przestrajanie było oparte o nasycanie
    rdzenia dławika. Tu wykorzystuję niedoskonałość, ale, jak zrobię gienia
    przestrajanego napięciem, byłbym szczęśliwy wiedząc możliwie dokładnie, o
    ile mi pojechał od (zamierzonej) zmiany punktu pracy, a ile od tego, że dany
    element czynny nie jest godzien nazywać się tym elementem.
    Ja myślę, że całe nieporozumienie bierze się stąd, że przyjmuje się
    niejednoznaczny... znaczy się różny, punkt odniesienia, choćby przez
    utożsamienie napięcia roboczego i maksymalnego. Ale to też przedyskutuję
    kiedy indziej...

    --
    Życie jest przepiękną telenowelą, przenoszoną drogą płciową.
    (C) Ferdek Kiepski

    (*) Tak, sprawdziłem znaczenie tego wyrazu.