  • Data: 2016-09-02 12:47:23
    Temat: Re: Mały kondensator tantalowy
    Od: Mario <M...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 01.09.2016 o 22:56, HF5BS pisze:

    > Użytkownik <b...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
> [...]
    4/12/19/stress-induced-outbursts-microphonics-in-cer
    amic-capacitors-part-1

    > Czyli przeczucie jednak mnie nie myliło, dobrze wyczytałem to i owo
    > między wierszami, że skoro to ceramika, to może wystąpić zjawisko
    > piezoelektryczne.
    > Tylko, jak teraz, spowodowane napięciem odkształcenie mechaniczne (z.p.
    > jest zjawiskiem, jak wiadomo, odwracalnym), wpływa na ostateczną
    > pojemność?

    Przede wszystkim to jest ferroelektryk i jego polaryzacja ulega
    nasyceniu. Zobacz sobie str. 11 w
    http://www.kemet.com/Lists/TechnicalArticles/Attachm
    ents/191/Why%2047%20uF%20capacitor%20drops%20to%2037
    %20uF-%2030%20uF-%20or%20lower.pdf

    --
    pozdrawiam
    MD