    From: Mario <M...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Mały kondensator tantalowy
    Date: Fri, 2 Sep 2016 14:36:57 +0200
    <npp5t1$1sf$1@dont-email.me> <npsi23$p9s$1@node2.news.atman.pl>
    <7...@p...pl.invalid>
    <nq06vt$9qi$1@node2.news.atman.pl>
    <5...@p...pl.invalid>
    <nq1fal$g1d$1@node2.news.atman.pl> <nq1l90$3hl$1@news.chmurka.net>
    <nq1pfv$pug$1@node2.news.atman.pl> <nq1qe5$592$1@news.chmurka.net>
    <nq3kik$h4t$1@node2.news.atman.pl> <nq3s5u$ofl$1@node2.news.atman.pl>
    <nq3smi$p0l$1@node2.news.atman.pl> <nq406c$sav$1@node2.news.atman.pl>
    <nq76tn$t43$1@node2.news.atman.pl> <nq8ree$pi0$1@news.chmurka.net>
    <nq9fe9$1oj$1@node2.news.atman.pl> <nq9h5m$1s1$1@news.chmurka.net>
    <nq9n08$99n$1@node2.news.atman.pl>

    W dniu 01.09.2016 o 19:02, HF5BS pisze:

    > Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@c...pl> napisał w
    > wiadomości news:nq9h5m$1s1$1@news.chmurka.net...
    >
    > Ale to chyba przy niskich napięciach, może lepiej jednak użyć zwykłych,
    > bo jak trafię na obwód pod wyższym napięciem, to jednak z tłumieniem nie
    > będzie już tak zabawnie,

    Znaczna część urządzeń pracuje na coraz niższych napięciach. Masz
    zasilanie 3,3 V to dajesz tam 4.7uF/10V i uzyskasz zapewne jakieś 3,5uF
    przy 3,3V. I zajmuje to bardzo mało miejsca. Kiedyś musiałeś dać
    elektrolit czy tantal np 4,7 czy 10uF i równolegle 100nF. Ja tu widzę
    postęp, a ty narzekasz. Jak musisz pracować na 12 V to dajesz jakiś
    0805 10uF/25V. Jak potrzebujesz pojemności stabilne w funkcji napięcia
    to dajesz jakiegoś klocka foliowego, ale wtedy aparatura nie będzie
    mała. Nie ma co narzekać. Oferta jest coraz bogatsza, tylko jako
    projektant trzeba świadomie dobierać elementy. Czyli znać ich
    charakterystyki, a nie tylko jakieś dwa parametry znamionowe na krzyż.

    --
    pozdrawiam
    MD