    From: "HF5BS" <h...@j...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Mały kondensator tantalowy
    Date: Fri, 2 Sep 2016 15:05:44 +0200
    <npp5t1$1sf$1@dont-email.me> <npsi23$p9s$1@node2.news.atman.pl>
    <7...@p...pl.invalid>
    <nq06vt$9qi$1@node2.news.atman.pl>
    <5...@p...pl.invalid>
    <nq1fal$g1d$1@node2.news.atman.pl> <nq1l90$3hl$1@news.chmurka.net>
    <nq1pfv$pug$1@node2.news.atman.pl> <nq1qe5$592$1@news.chmurka.net>
    <nq3kik$h4t$1@node2.news.atman.pl> <nq3s5u$ofl$1@node2.news.atman.pl>
    <nq3smi$p0l$1@node2.news.atman.pl> <nq406c$sav$1@node2.news.atman.pl>
    <nq76tn$t43$1@node2.news.atman.pl> <nq8ree$pi0$1@news.chmurka.net>
    <nq9fe9$1oj$1@node2.news.atman.pl> <nq9h5m$1s1$1@news.chmurka.net>
    <nq9n08$99n$1@node2.news.atman.pl> <nqbrph$4v1$1@dont-email.me>

    Użytkownik "Mario" <M...@...pl> napisał w wiadomości
    news:nqbrph$4v1$1@dont-email.me...
    > Znaczna część urządzeń pracuje na coraz niższych napięciach. Masz
    > zasilanie 3,3 V to dajesz tam 4.7uF/10V i uzyskasz zapewne jakieś 3,5uF
    > przy 3,3V. I zajmuje to bardzo mało miejsca. Kiedyś musiałeś dać
    > elektrolit czy tantal np 4,7 czy 10uF i równolegle 100nF. Ja tu widzę
    > postęp, a ty narzekasz. Jak musisz pracować na 12 V to dajesz jakiś

    Ale ja nie na postęp narzekam, tylko na wady, które tak się trafiło, przy
    tym postępie się pojawiły. Nie na to, że mniejszy element mieści więcej,
    tylko, że ma wady, których raczej mieć nie powinien, choćby aż taka
    zależność między C a U.

    > 0805 10uF/25V. Jak potrzebujesz pojemności stabilne w funkcji napięcia to
    > dajesz jakiegoś klocka foliowego, ale wtedy aparatura nie będzie mała. Nie
    > ma co narzekać. Oferta jest coraz bogatsza, tylko jako

    No jasne, przecież zanim sprzet powstanie, zbadam temat, czy wada będzie w
    danym momencie istotna, czy zupełnie nie! Jednak będzie, co by nie mówić.

    > projektant trzeba świadomie dobierać elementy. Czyli znać ich
    > charakterystyki, a nie tylko jakieś dwa parametry znamionowe na krzyż.

    No przecież, że...! Spoko! Czekaj cierpliwie, aż się z tym prześpię. Na
    razie rozkminiam, cały spacer z psem wieczorem poświęciłem na rozmyslania,
    bo szukam błędu i u siebie też. Światu nie pozwole się nagiąć, lizać mu D4,
    ale i sobie, nie pozwolę na luksus lekceważenia, choć z poczatku będzie to
    wygladać inaczej.
    Ostateczną ocenę zaprezentuję i chętnie się nią podzielę!

    --
    Gdy więc wszystkie sposoby ratunku upadły,
    Wśród SERDECZNYCH PRZYJACIÓŁ, psy zająca zjadły. - I.Krasicki "Przyjaciele"