  • 1. Data: 2012-05-21 21:07:05
    Temat: Mapa BTS Litwa
    Od: Michal Sawicki <m...@g...com>

    Gdzie znajdę mapę BTSów na Litwie?

    M.

  • 2. Data: 2012-05-22 00:02:02
    Temat: Re: Mapa BTS Litwa
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 21 May 2012 12:07:05 -0700 (PDT), Michal Sawicki
    <m...@g...com> wrote:
    > Gdzie znajdę mapę BTSów na Litwie?

    Tak przy okazji map btsow. Czy gdzieś w sieci jest kompletna i
    aktualna mapa btsow/nodeb w Polsce? Tak zeby po lac mieć koordynaty
    gps. To co jest w sieci jest niekompletne albo nieaktualne. Skąd
    google do swojej lokalizacji wg bts ma tak aktualne dane? Operatorzy
    przecież chyba z nimi się nie podzielili swoją baza.... ?

    --
    Marek

  • 3. Data: 2012-05-22 03:26:54
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Marek <f...@f...com> wrote:

> [...]
    > lokalizacji wg bts ma tak aktualne dane? Operatorzy przecież chyba z
    > nimi się nie podzielili swoją baza.... ?

    BTS-ów jako takich - nie. Wydanych pozwoleń radiowych na BTS-y - tak.

  • 4. Data: 2012-05-22 08:17:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 22 May 2012 02:26:54 +0100, Maciej Bebenek napisał(a):

    > BTS-ów jako takich - nie. Wydanych pozwoleń radiowych na BTS-y - tak.

    Czekaj czekaj - bo dawno temu operatorzy swiadczyli usluge lokalizacji (z
    dokladnoscia nie lepsza niz 500 m) i kosztowalo to u nas zlotowke.
    A potem sie okazalo ze google potrafi ustalic pozycje bez oplaty i to w
    programie w Javie JME - czyli nie maja dostepu do wielu danych systemowych.

    Od zawsze operator podawal pozycje do telefonu i tylko trzeba to bylo
    oprogramowac w JSR179, czy zrobili googlowi dobrze ?

    J.

  • 5. Data: 2012-05-22 09:31:29
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 22 May 2012 08:17:06 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > oprogramowac w JSR179, czy zrobili googlowi dobrze ?

    Znając google jestem nawet w stanie sie zalozyc, ze mają grupę
    donosicieli, którzy jeżdżą po terenie i skrzetnie aktualizuja lac na
    koordynaty gps :-)

    --
    Marek

  • 6. Data: 2012-05-22 09:54:34
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Tue, 22 May 2012 09:31:29 +0200, Marek napisał(a):

    > Znając google jestem nawet w stanie sie zalozyc, ze mają grupę
    > donosicieli, którzy jeżdżą po terenie i skrzetnie aktualizuja lac na
    > koordynaty gps :-)

    i to paromilionową :-)

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    ". Apple robi dokładnie to co mówi filozofia tej firmy"- Paweł "robbo"

  • 7. Data: 2012-05-22 09:59:50
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 22 May 2012 08:17:06 +0200, "J.F."

    >Znając google jestem nawet w stanie sie zalozyc, ze mają grupę
    >donosicieli, którzy jeżdżą po terenie i skrzetnie aktualizuja lac na
    >koordynaty gps :-)

    To dzialalo wtedy jak malo ktory telefon mial GPS, a i lista mozliwych
    donosicieli byla krotka.

    Poza tym z poziomu JME jest bardzo ograniczony dostep do danych -
    nawet nie wiem czy sie da odczytac nr aktualnego BTS, a co dopiero
    inne.
    No i taka lokalizacja bedzie raczej malo dokladna, a oni potrafili
    lepiej - czyli chyba wykorzystujac standardowa metode lokalizacji po
    odleglosciach od BTS.

    J.

  • 8. Data: 2012-05-22 11:44:59
    Od: Leszek Zur <l...@t...eu.org.USUNTO>

    W dniu 2012-05-22 00:02, Marek pisze:
    > Tak przy okazji map btsow. Czy gdzieś w sieci jest kompletna i aktualna
    > mapa btsow/nodeb w Polsce?

    http://mapa.btsearch.pl/
    Ale ta mapa nie jest kompletna a jej aktualność zależy od tego jak
    szybko użytkownicy wysyłają swoje zgłoszenia.

    Leszek

  • 9. Data: 2012-05-22 19:20:15
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2012-05-21 21:07, Michal Sawicki pisze:
    > Gdzie znajdę mapę BTSów na Litwie?

    Sprawdź tutaj - <http://www.openbmap.org/> Ale ten serwis również nie
    gwarantuje (jak w przypadku BTSearch.org, który jednak stara się być
    aktualizowany regularnie), że wszystkie dane są kompletne.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 10. Data: 2012-05-22 19:53:16
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Marek" <f...@f...com> wrote in message

    > Znając google jestem nawet w stanie sie zalozyc, ze mają grupę
    > donosicieli, którzy jeżdżą po terenie i skrzetnie aktualizuja lac na
    > koordynaty gps :-)

    Mają miliony nieświadomych donosicieli - przecież są autorami
    systemu operacyjnego w milionach smartfonów jakie ludzie noszą
    w kieszeni - a te mają informację o lokacji z gps i lac wieży bts.
    Wystarczy te dane zagregować i wysłać do centrali - gotowe.