  • 11. Data: 2012-05-22 20:07:54
    Temat: Re: Mapa BTS Litwa
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:j...@p...onet.pl...
    "Marek" <f...@f...com> wrote in message
    > On Tue, 22 May 2012 08:17:06 +0200, "J.F."
    > <j...@p...onet.pl>

    >Mają miliony nieświadomych donosicieli - przecież są autorami
    >systemu operacyjnego w milionach smartfonów jakie ludzie noszą
    >w kieszeni - a te mają informację o lokacji z gps i lac wieży bts.
    >Wystarczy te dane zagregować i wysłać do centrali - gotowe.

    Powtorze sie - to zadzialalo na dlugo zanim wymyslili jakis system
    operacyjny.

    A nawet i teraz ... miliony owszem, moga dla nich szpiegowac, ale
    myslisz ze co chwila odpalaja GPS ?

    J.

  • 12. Data: 2012-05-23 01:02:59
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 22 May 2012 12:53:16 -0500, "Pszemol" <P...@P...com>
    wrote:
> [...]
    > w kieszeni - a te mają informację o lokacji z gps i lac wieży bts.
    > Wystarczy te dane zagregować i wysłać do centrali - gotowe.

    Niby skąd mieliby mieć ta metoda *dokładne* koordynaty gps wieży do
    której jest zalogowany tel. ? Wiedza jaki jest lac ale to nie daje
    koordynat. Można triangulacja ale wtedy telefon musiałby przełączać
    się co chwila na różne wieze i wyznaczać z siły sygnału. Ale nie
    sądzę żeby ta metoda była dokładna przy użyciu telefonu.

    --
    Marek

  • 13. Data: 2012-05-23 01:07:43
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> wrote in message
    > A nawet i teraz ... miliony owszem, moga dla nich szpiegowac,
    > ale myslisz ze co chwila odpalaja GPS ?

    Nie muszą co chwilę odpalać - mogą odpalać w odpowiedzi
    na wykrycie nowej wieży której jeszcze nie ma na liście...

  • 14. Data: 2012-05-23 06:04:50
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > chwila na różne wieze i wyznaczać z siły sygnału. Ale nie sądzę żeby ta
    > metoda była dokładna przy użyciu telefonu.

    Jednego telefonu moze nie, ale setka telefonow w zasiegu
    jednej wiezy wysylajace razem z nazwa wiezy lokacje gps
    da juz ladna mapke zasiegu gdzie w mniej wiecej centralnym
    punkcie zasiegu bedzie dana wieza.

  • 15. Data: 2012-05-23 07:37:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 22 May 2012 18:07:43 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Nie muszą co chwilę odpalać - mogą odpalać w odpowiedzi
    > na wykrycie nowej wieży której jeszcze nie ma na liście...

    Musialy by jeszzcze sie co chwila z siecia laczyc i sprawdzac czy aktualnie
    widoczny jest zgloszony ... choc w sumie to nie problem zeby pamietal
    kilkaset ostatnio zgloszonych.

    J.

  • 16. Data: 2012-05-23 09:43:42
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 22 May 2012 23:04:50 -0500, "Pszemol" <P...@P...com>
    wrote:
    > Jednego telefonu moze nie, ale setka telefonow w zasiegu
    > jednej wiezy wysylajace razem z nazwa wiezy lokacje gps

    Nie spotkałem jeszcze osoby, która ma non stop włączony gps, ba
    większość nawet nie wie ze coś takiego ma albo nie ma wcale. Ta
    teoria o zbieraniu danych ta metoda jest dla mnie słaba, zbyt mało
    precyzyjna i zalezy od najsłabszego czynnika czyli użytkownika. Dane
    o bts google już mialo wtedy gdy telefonow z wbudowanym gps
    praktycznie nie było na rynku. Jestem pewien ze google uzyskuje te
    dane bardziej
    prozaiczna metoda :-).

    --
    Marek

  • 17. Data: 2012-05-23 20:18:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > jednej wiezy wysylajace razem z nazwa wiezy lokacje gps
    > da juz ladna mapke zasiegu gdzie w mniej wiecej centralnym

    Zakładając (chyba sensownie), że BTS nie jest mobilny, to już kilka
    informacji z jednego telefonu o położeniu i sile sygnału pozwala nieźle
    oszacować położenie. Konieczne jest tylko założenie, że moc sygnału spada
    liniowo.

  • 18. Data: 2012-06-04 02:31:56
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

> [...]
    > różne wieze i wyznaczać z siły sygnału. Ale nie sądzę żeby ta metoda była

    Telefon podczas rozmowy śledzi sygnał z kilku najmocniejszych (okolicznych)
    BTS-ów choćby dlatego
    aby zmienić BTS-a, gdy sygnał z obecnego podczas rozmowy słabnie. To raz.
    Podczas rozmowy są także wymieniane dane na temat odległości BTS-a od
    telefonu po to aby telefon mógł się wcelować w swoją szczelinę czasową. Tak
    więc będąc w zasięgu 3-4 BTS-ów można bardzo dokładnie określić położenie
    telefonu.
    A mając tą pozycję (a właściwie kilka, ale to też jak nie jeden to kilku
    użytkowników dostarczy) i znając odległość telefonów od BTS-a, można
    spokojnie określić pozycję BTS-a.

  • 19. Data: 2012-06-04 08:56:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 4 Jun 2012 02:31:56 +0200, Marcin Wasilewski napisał(a):

    > Telefon podczas rozmowy śledzi sygnał z kilku najmocniejszych (okolicznych)
    > BTS-ów choćby dlatego
    > aby zmienić BTS-a, gdy sygnał z obecnego podczas rozmowy słabnie. To raz.

    Sledzi na biezaco, to fakt, nawet bez rozmowy.

> [...]
    > więc będąc w zasięgu 3-4 BTS-ów można bardzo dokładnie określić położenie

    Tylko tu nie jestem pewnien czy nie wymaga to obliczen ze strony sieci.
    Bo telefon to chyba zna tylko odlegosc od jednego BTS, i to w czasie
    rozmowy czy innego polaczenia.

    > A mając tą pozycję (a właściwie kilka, ale to też jak nie jeden to kilku
    > użytkowników dostarczy) i znając odległość telefonów od BTS-a, można
    > spokojnie określić pozycję BTS-a.

    No wlasnie - trzeba kilka namiarow z roznych pozycji, trzeba znac wlasna
    pozycje ... w sumie nic nadzwyczajnego i program do nawigacji moze przy
    okazji raportowac :-)
    J.

  • 20. Data: 2012-06-04 23:21:40
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 4 Jun 2012 02:31:56 +0200, "Marcin Wasilewski"
    <j...@a...pl> wrote:
    > Podczas rozmowy są także wymieniane dane na temat odległości BTS-a
    od
    > telefonu po to aby telefon mógł się wcelować w swoją szczelinę
    czasową. Tak

    Jesteś pewien, ze te dane sa dostępne dla (android) api? Z tego co
    pamiętam gdy zajmowałem się portowaniem (fragmentu) andromni (słabo
    pamiętam, mogę się mylić) driver kernela nie miał dostępu do takich
    danych (na quallcomie). To ze sam moduł gsm operuje takimi danymi,
    nie oznacza ze mogą być one dostępne dla api.

    --
    Marek