    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Maszt gsm na szkole
    Date: Sun, 4 Jun 2017 19:50:59 +0200

    "J.F." 146jx65qdpeyc$....@4...net

    > Azbest w budownictwie nie szkodzi tak bardzo. Szkodzi,
    > jak sie go usuwa z budynkow :-)

    Niekoniecznie z budynku -- można usuwać ze składowisk. ;)
    Oby dobrze tłuc, wzbijając kłęby pyłu.

    - Pani doktor, dlaczego pani 'dym' nazywa 'zapachem'?
    - Bo 'dym' jest substancją lotną...
    - Czyli lata?...
    - No... W zasadzie...
    - Samolot też lata, ale czy jest zapachem?
    - [nie każdy samolot lata, ale boję się rozmów politycznych]

    > A maski ? Jakie maski ? Takie dla strazakow czy piaskowania ?
    > Bo chyba nie takie na usta i nos ?

    Na usta i nos.

    Na szczęście ;) nie każdy człowiek wiedział o tym, że produkowano
    te maski z azbestu. Proceder nie nosił znamion, ;) albowiem wówczas
    nie było w Polsce zakazu stosowania azbestu w maskach, choć był już
    zakaz stosowania azbestu w budownictwie.

    Prawidłowo używana maska przylegała szczelnie do twarzy -- chroniąc ;)
    drogi oddechowe przed niekorzystnymi ;) wpływami ;) zewnętrznymi...

    -=-

    Przejdźmy (od historii i histerii) do obecnej
    (częściowo wirtualnej?) rzeczywistości:

    VB kontra VM:

    OE pod WXP na VB nie łyka DBXów z dysku ,,sieciowego'',
    czyli de facto z rzeczywistego, podczas gdy OE pod WXP
    na VM łyka DBXy z dysku ,,sieciowego'', czyli de facto
    z rzeczywistego.

    WXP na VB daje się zahibernować i odhibernować, ale
    po dehibernacji myszka wykazuje się schizofrenicznie,
    podczas gdy podobna para (hibernacja i dehibernacja)
    na VM nie stwarza podobnych trudności.

    Ogólnie myszka lepiej czuje się ;) w norze VM niż w VB. :)

    VM pozostawia w systemie gospodarza więcej widocznych
    śladów niż VB.

    Ogólnie OE sprawia wrażenie cofania czasu... ;)
    [i służy mi głównie do testowania tegoż OE?...]
    Dookoła nowe programy bez ramek (efekt smartfonizacji?)
    a OE (jak i reszta WXP -- OE chyba ;) jest integralną
    częścią także WXP) z szerokimi belkami i ramkami...
    Przypominają się czasy przełomu stuleci...

    -=-

    Grafika NV odciąża RAMkę CPU (zapewne też i sam CPU) bardzo wyraźnie

    (widać to i na zużyciu RAMki grafiki NV, i na zużyciu RAMki CPU

    - bywają to setki MB
    (maksymalnie około ćwierć giga na jeden film,
    ale dużej rozdzielczości -- testowałem do 4K)
    dla jednego filmu

    - i setki
    (ponad pół giga)
    MB dla jednej przeglądarki)

    ale pomimo tego odciążania ciężko naraz odpalić:

    - przeglądarkę netową z wieloma oknami,
    - kilka okienek z filmami
    - i VBoxa

    właśnie z powodu niedoborów RAMowych...

    O równoczesnym odpaleniu na RAMce wielkości/małości 4 GB:

    - przeglądarki netowej,
    - kilku filmów,
    - fotoszopa (żre setki MB -- ale do tej pory nie
    zżarł więcej, niż połowę RAMki NV)
    - i VBoxa z WXP nie warto rozmyślać. :)

    O równoczesnym odpaleniu na tak ,,wielkiej'' RAMce kilku
    komputerów virtualnych raczej ;) też nie warto marzyć,
    chyba że o odpaleniu emulatorów DOSa itp. Amig...

    4 GB RAMki to raczej niewiele dla W10 -- zgodnie z mymi przewidywaniami.
    To obecnie dużo ;) jak na smartfon. :)

    -=-

    Dziewica daje -- nocami jak szalona...
    (q mnie do 35 Mb/s. ale ping zwykle do 35 ms od 25 ms)

    Nawet nie zdawałem sobie sprawy z tego, jak wiele ciągnę
    na co dzień... Do gigabajtów ciągniętych od Dziewicy,
    dochodzą gigabajty ciągnięte Via WiFi przez sam telefon...
    (właśnie zapdejtował się, ale nadal tylko A6)

    Stówka GB miesięcznie -- to za mało.

    Ekran mam rozdzielczości HD (chyba 1366 na 768) -- więc raczej ;)
    nie ciągam filmów o wyższej (niż HD) rozdzielczości, chyba że na
    zaś lub do testów...

    -=-

    [A!... jeszcze ta niestałość... poczekam na ustalenie się...
    potrzeba do tego wojny światowej, z której RPxx wyjdzie zwycięsko...]

    -=-

    Wracając do VB kontra VM -- chyba obecnie lepiej wypada
    VM, choć przez ponad dziesięć lat preferowałem VB, gdyż
    VM stwarzał różne problemy...

    Rozszerzenie RAMki jest koniecznością...

    -=-

    Możesz ;) już pisać z ogonkami -- obecnie ;)
    ludzie czytają polskie diakrytyki bezproblemowo.