    From: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Materiał magnetyczny na filtr RFI
    Date: Tue, 11 Jun 2019 20:16:10 +0200

    > Załatw miernik cęgowy na jeden dzień, taki mądrzejszy i pomierz przy
    > falowniku.

    Ale co mam pomierzyć? Mogę sondy do oscyloskopu zapiąć i pomierzyć, ale
    po co?

    Mierzyłem kiedyś wykrawarkę Amada, szarpała prawie 100A w impulsach po
    100ms, sieć szalała, ale jedynym efektem tego było miganie żarówek.
    Swoją drogą "jajcarze" w tej Amadzie. W wykrawarkach widuję akumulator
    energii i z niego jest pobierane jak trzeba wykrojnikiem "trzasnąć".
    Więc średni pobór nie tak wiele różni się od szczytowego. Widziałem
    nawet mechaniczne (w postaci koła zamachowego), ale tutaj poszli dalej,
    nie dali żadnego akumulatora, tylko duże napędy Fanuc-a i w efekcie cała
    energia potrzebna do wykrojenia pobierana jest impulsowo z sieci. Co za
    ignorant to wymyślił? Gorzej, na jakiej podstawie to certyfikowali?

    Miłego.
    Irek.N.