  • 11. Data: 2011-10-20 18:13:57
    Temat: Re: Mazut w dieslu
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 20-10-2011 17:43, to pisze:

    > Dołączam się do pytania sugerując jeszcze inną mieszaninę. Czy starego
    > diesla da się z powodzeniem zasilać mieszanką oleju opałowego i moczu?

    Słyszałem że warto lać pod korek, tylko trzeba uważać zanim odbije bo
    można uszkodzić jądra.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 12. Data: 2011-10-20 18:51:40
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    > A da sie?

    podobno jest taka ciężarówka (w Polsce)

  • 13. Data: 2011-10-20 19:00:08
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    > o np w ogole nie poplynie, gdyz wymaga podgrzewania calego toru
    > paliwowego,

    przypominam ze smalec też nie płynie, no może na patelni.

    > albo pompa wtryskowa peknie, albo np parametry spalania ma
    > takie ze nadaje się do 200 obr/min, a nie do 4000.

    no może może
    sam nie jestem przekonany czy nada się do tradycyjnej pompy i
    wtryskiwaczy. Do jakiej temp. trzeba go podgrzać żeby był dostatecznie
    płynny i smarowny?
    chyba pomysł bez sensu z tym mazutem,
    już frytura lepsza.

  • 14. Data: 2011-10-20 19:04:12
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    > Słyszałem że warto lać pod korek, tylko trzeba uważać zanim odbije bo
    > można uszkodzić jądra.

    nie zapomniałeś przypadkiem wyciągnąć końcówki nalewaka przed
    zakręceniem wlewu?

  • 15. Data: 2011-10-20 19:11:31
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 20-10-2011 19:04, nazgul pisze:

    > nie zapomniałeś przypadkiem wyciągnąć końcówki nalewaka przed
    > zakręceniem wlewu?

    Kilka razy o mało co się nie obrzezałem, teraz cwany jestem i leję do
    baku przez lejek.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 16. Data: 2011-10-20 19:58:35
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-10-20 19:00, nazgul pisze:

> [...]
    > sam nie jestem przekonany czy nada się do tradycyjnej pompy i
    > wtryskiwaczy. Do jakiej temp. trzeba go podgrzać żeby był dostatecznie

    Sądzę że to z powodu dużej gęstości stosowany jest tylko w silnikach
    wolnoobrotowych gdzie jest dużo czasu na podanie i spalenie niezbyt
    drobno rozbitego paliwa.

    W ciężarówce której silnik kręci się 1500rpm będzie pewnie łatwiej niż w
    osobówce z 4500rpm.
    Chociaż to też jeszcze nie to, co siłownie okrętowe które kręcą się
    100-200rpm i mają ledwo kilka KM z litra pojemności.

  • 17. Data: 2011-10-20 21:04:01
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 20 Oct 2011 17:40:30 +0200, J.F napisał(a):

    > o np w ogole nie poplynie, gdyz wymaga podgrzewania calego toru
    > paliwowego, albo pompa wtryskowa peknie, albo np parametry spalania ma
    > takie ze nadaje sie do 200 obr/min, a nie do 4000.

    OK, a "lekki mazut" to nie to samo co "ciezki olej opalowy"?
    Pytam, bo w czasach, kiedy popularne byly jeszcze piece na mazut do
    ogrzewania szklarni, mowiono, ze to to samo. A na tzw. "ciezkim opale"
    podobno (nielegalnie oczywiscie) jezdzily ciezarowki.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 18. Data: 2011-10-20 23:28:47
    Od: Stefan Szczygielski <g...@s...eu.org>

    W dniu 20.10.2011 19:58, Tomasz Pyra pisze:
    > Chociaż to też jeszcze nie to, co siłownie okrętowe które kręcą się
    > 100-200rpm i mają ledwo kilka KM z litra pojemności.

    Ja tak jeszcze coś kojarzę, że wykonanie nawrotu przez tankowiec zajmuje
    jakieś kilka km potrzebne m.in. do przełączenia się na zwykłe diesle.
    Takie działanie może być trudne w warunkach drogowych ;)

    S.

  • 19. Data: 2011-10-20 23:51:22
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-10-20, Stefan Szczygielski <g...@s...eu.org> wrote:

    > Ja tak jeszcze coś kojarzę, że wykonanie nawrotu przez tankowiec zajmuje
    > jakieś kilka km potrzebne m.in. do przełączenia się na zwykłe diesle.
    > Takie działanie może być trudne w warunkach drogowych ;)

    Kilka kilometrów? To już po przełączeniu silników na lekkie paliwo się
    nie da tak szybko :)

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 20. Data: 2011-10-21 00:02:38
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 20 Oct 2011 23:28:47 +0200, Stefan Szczygielski napisał(a):

    > Ja tak jeszcze coś kojarzę, że wykonanie nawrotu przez tankowiec zajmuje
    > jakieś kilka km potrzebne m.in. do przełączenia się na zwykłe diesle.
    > Takie działanie może być trudne w warunkach drogowych ;)

    A nie pomylilo Ci sie z nawrotnymi dieslami? :) Bo byly i takie.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio