  • 1. Data: 2011-10-20 00:07:59
    Temat: Brak cisnienia na magistrali olejowej walka rozrządu - dlaczego?
    Od: Michał sirapacz Gut <s...@g...com>

    Pacjent: punto 1.2 benzyna 8 zaworowy, silnik po wymianie upg, obrobce
    glowicy (nowe zawory, frezowanie gniazd itd), wymianie pierscieni i
    panewek korbowodowych.

    objawy: silnik pracuje, cisnienie oleju jest - szybko gasnie kontrolka
    oleju jeszcze podczas krecenia rozrusznikiem.
    Brak oleju na klawiaturze - zasilanie magistrali (po jej zdjeciu) na
    pracujacym silniku nie wypluwa ani kropli oleju.

    do sie moglo stac??????????
    nie posądzam się o możliwość odwrotnego założenia UPG, co jeszcze
    mogloby powodowac tak idiotyczne objawy?

  • 2. Data: 2011-10-20 00:55:46
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-10-20 00:07, Michał sirapacz Gut pisze:
> [...]
    >
    > do sie moglo stac??????????
    > nie posądzam się o możliwość odwrotnego założenia UPG, co jeszcze
    > mogloby powodowac tak idiotyczne objawy?

    Mimo wszystko sprawdź tą uszczelkę...
    Nie wiem jak w 8V, ale w 16V UPG odwrotnie pasowała idealnie, właśnie
    poza otworem na olej idący do góry.

    Przy okazji jak już zdejmiesz głowicę, to pokręć silnikiem - zobaczysz
    czy dół podaje olej.
    Jak podaje, to zapchało się coś na górze - wymagane ciśnienie testowe
    wytworzysz za pomocą WD-40 w dużym pojemniku ze słomką :)

  • 3. Data: 2011-10-20 08:58:32
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Michał sirapacz Gut" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    d.googlegroups.com...
> [...]
    >do sie moglo stac??????????
    >nie posądzam się o możliwość odwrotnego założenia UPG, co jeszcze
    >mogloby powodowac tak idiotyczne objawy?

    Uszczelka w tych silnikach ma w jednym rogu taki charakterystyczny wystający
    karb. z jednej strony da się go zauważyć w szczelinie międzi cylindrem a
    głowicą.
    Ja rok temu wymianiałem osobiście u siebie ale nie pamiętam już czy dało się
    ją obrócić czy nie. Z drugiej strony ten charakterystyczny karb służący jako
    pozycjoner daje do myślenia że jest to możliwe.

    Marek

  • 4. Data: 2011-10-20 11:05:56
    Od: Czarek Daniluk <c...@c...com>

    On 20 Paź, 00:07, Michał sirapacz Gut <s...@g...com> wrote:
> [...]
    >
    > do sie moglo stac??????????
    > nie posądzam się o możliwość odwrotnego założenia UPG, co jeszcze
    > mogloby powodowac tak idiotyczne objawy?

    Nic więcej nie było robione przy głowicy ?? Nie była spawana ??
    Ja kiedyś tak miałem z Ojcem w jakimś Kadecie 1,3
    Wszystko niby OK, głowica po obróbce i spawaniu i nie było smarowania
    na górze ;)
    Po zdjęciu i obejrzeniu dokładnym okazało się że kretyn jakiś zaspawał
    bruzdę którą podawany był olej w górę :) - dłutko w dłoń, chwila
    strachu coby głowicy nie uszkodzić i wydłubałem ten kanał :D

    Pozdrawiam !

    PS:
    tak jak piszą - pewnie odwrotnie zadziergałeś uszczelkę i tyle