  • 1. Data: 2011-10-20 01:51:50
    Temat: Przeróbka H4 na H4 bixenon:)
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Chciałem przerobić H4 na bixenon H4. Fotorelacja i wyniki testów:

    http://swiatla.arbiter.pl/galeria/xenon.H4

    Nie byłem zadowolony, przeróbke usunałem. Zastanawiam się, czy o
    niepowodzeniu zaważył akurat ten reflektor, czy wszystkie przeróbki H4 sa
    takie porażkowate.

    Przy przeróbce reflektora jednowłóknowego było zupełnie lepiej!

  • 2. Data: 2011-10-20 07:08:25
    Temat: Re: Przeróbka H4 na H4 bixenon:)
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "Arbiter" <n...@h...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > takie porażkowate.
    >
    > Przy przeróbce reflektora jednowłóknowego było zupełnie lepiej!

    H7 i przeróbka na ksenon wychodzi przeważnie ok poza brakiem poziomowania.
    H4 i ksenon to porażka.

  • 3. Data: 2011-10-20 10:11:58
    Temat: Re: Przer?bka H4 na H4 bixenon:)
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-10-20 01:51, Arbiter pisze:
    > Chcia?em przerobi? H4 na bixenon H4. Fotorelacja i wyniki test?w:
    >
    > http://swiatla.arbiter.pl/galeria/xenon.H4
    >
    > Nie by?em zadowolony, przer?bke usuna?em. Zastanawiam si?, czy o
    > niepowodzeniu zawa?y? akurat ten reflektor, czy wszystkie przer?bki H4 sa
    > takie pora?kowate.
    >
    > Przy przer?bce reflektora jednow??knowego by?o zupe?nie lepiej!

    Do H4 stosuje się cuś takiego:
    http://www.xenonowe.pl/index.php?MENU=oferta&id=99
    tylko że tu cena trochę przesadzona, do 500zł można kupić.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 4. Data: 2011-10-20 11:09:36
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Arbiter" napisał w wiadomości grup
    Chciałem przerobić H4 na bixenon H4. Fotorelacja i wyniki testów:
    >http://swiatla.arbiter.pl/galeria/xenon.H4

    Dymiaca cewka to albo blad wykonania, albo ona byla na 6V a
    podlaczyles pod 12.

    Ewentualnie ... dlatego takie tanie te zestawy byly.
    Jak patrze czasem na chinskie wyroby - tak podstawowe bledy - nikt
    tego nie sprawdza ?
    Czy bylo dobrze, ktos przypadkiem czy bez pojecia zmienil, nie
    sprawdza sie z zalozenia - bo to za drogo ... a potem na allegro
    tylko taki towar z odrzutow :-)

    >Nie byłem zadowolony, przeróbke usunałem. Zastanawiam się, czy o
    >niepowodzeniu zaważył akurat ten reflektor, czy wszystkie przeróbki
    >H4 sa takie porażkowate.

    W sumie ciekawe, bo jesli nie zrobili jakiegos grubego bledu z pozycja
    zarnika to chyba powinno byc dobrze.
    Czyzby istotne bylo polozenie przeslony ? Oryginalna jest jednak
    blisko wlokna.
    A moze dlugosc luku za mala - i stad niewielka "grubosc" wiazki.

    Co do dlugich to zauwaz ze w H4 wlokno jest w calkiem innym miejscu.

    Ale patrzac na rozne reflektory - konstrukcje tez maja nieco rozna,
    moze trzeba sprobowac w innym, chocby z ciekawosci.

    J.

  • 5. Data: 2011-10-20 11:14:16
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-10-20, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > blisko wlokna.
    > A moze dlugosc luku za mala - i stad niewielka "grubosc" wiazki.

    No nie koniecznie, podaje z PRM:
    http://md.co.za/photo/images/filamentarc.gif

    po lewej zarnik zarowki (prostokat) a po prawej luk xenona.

    > Co do dlugich to zauwaz ze w H4 wlokno jest w calkiem innym miejscu.

    W jakim sensie innym? Nizej/wyzej, to masz na mysli? Bo w bi-xenonie
    elektromagnes zmienia polozenie palnika.

    > Ale patrzac na rozne reflektory - konstrukcje tez maja nieco rozna,
    > moze trzeba sprobowac w innym, chocby z ciekawosci.

    Ja mam w motocyklu podwojna lampe z gladkim szklem na H4. Dziala dobrze,
    moze odciecie nie jest takie piekne jak na halogenie ale nie oslepia.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 6. Data: 2011-10-20 11:21:47
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    > Dymiaca cewka to albo blad wykonania, albo ona byla na 6V a podlaczyles
    > pod 12.

    Własnie nie wiem i nie czytalem podobnych testów. W zestawach chińskich jest
    moduł do sterowania cewką, ja go ominąłem i podłączałem +12V. Na myśli mi
    przychodzi jedna kwestia - moze sterujący element daje np +12V na sekunde a
    potem zmniejsza napięcie/prąd. Może moja cewka przez to się grzała i dymiła

    > W sumie ciekawe, bo jesli nie zrobili jakiegos grubego bledu z pozycja
    > zarnika to chyba powinno byc dobrze.

    w światłach mijania H4 istotne jest położenie ogniska i dokładność daszka

    > Czyzby istotne bylo polozenie przeslony ? Oryginalna jest jednak blisko
    > wlokna.

    Położenie przesłony było istotne i sposób w jaki osłaniała światło.
    Osłaniała nie w pełni i światło "wybijało" przez szczelinę

    > A moze dlugosc luku za mala - i stad niewielka "grubosc" wiazki.

    to raczej nie jest problemem, bo długość łuku jest bardzo podobna do żarnika
    halogenowego. również położenie ogniska było podobne

    > Co do dlugich to zauwaz ze w H4 wlokno jest w calkiem innym miejscu.

    i w bixenonie również - cewka porusza szklaną bańką a nie przesłoną.
    Przesłona stoi w miejscu

    > Ale patrzac na rozne reflektory - konstrukcje tez maja nieco rozna, moze
    > trzeba sprobowac w innym, chocby z ciekawosci.

    być może, ale nie mam innego reflektora H4.

    Robiłem jeszcze test przy całkowitym demontazu tego daszka - był goły palnik
    który wyłącznie zmieniał ognisko w wyniku poruszania cewką. Okazało się, że
    plus minus funkcja mijania-drogowe działa. Tylko na mijania było ciut więcej
    oślepiania niż z daszkiem. Jako że nie jestem zwolennikiem barbarzyńśtwa,
    darowałem sobie takie rozwiązanie.

  • 7. Data: 2011-10-20 12:52:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On 2011-10-20, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
    > A moze dlugosc luku za mala - i stad niewielka "grubosc" wiazki.
    >
    >No nie koniecznie, podaje z PRM:
    >http://md.co.za/photo/images/filamentarc.gif

    Skala w obu ta sama ?
    No to tym bardziej ciekawe czemu tak.

    >W jakim sensie innym? Nizej/wyzej, to masz na mysli? Bo w bi-xenonie
    >elektromagnes zmienia polozenie palnika.

    A to nie wiedzialem, myslalem ze tylko zaslonke przestawiaja.

    >Ja mam w motocyklu podwojna lampe z gladkim szklem na H4. Dziala
    >dobrze,
    >moze odciecie nie jest takie piekne jak na halogenie ale nie oslepia.

    Od czysto optycznej strony interesuje mnie dlaczego tak.
    Zrodlo swiatla podobnych rozmiarow, wiec o co tu chodzi.

    J.

  • 8. Data: 2011-10-20 12:57:04
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-10-20, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Skala w obu ta sama ?
    > No to tym bardziej ciekawe czemu tak.

    Nie mam pojecia.

    > A to nie wiedzialem, myslalem ze tylko zaslonke przestawiaja.

    Zaslonka na szczescie jest na stale choc Arbiter popelnil blad piszac o
    zmianie polozenia przeslonki.

    > Od czysto optycznej strony interesuje mnie dlaczego tak.
    > Zrodlo swiatla podobnych rozmiarow, wiec o co tu chodzi.

    Rozmiarow tak, ale moze ksztalt robi tutaj roznice?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 9. Data: 2011-10-20 13:01:04
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >sterujący element daje np +12V na sekunde a potem zmniejsza
    >napięcie/prąd. Może moja cewka przez to się grzała i dymiła

    A to owszem dosc typowe - jedna cewka mocna, i wylaczana po
    przestawieniu.
    Podtrzymujaca znacznie slabsza.
    Winny bylby wylacznik ... a moze ten kapturek na ktory nie bylo
    miejsca ? Zablokowal ruch o brakujacy milimetr i sie nie wylaczylo.

    Aha - dymilo ci z cewki ? Moze po prostu po przestawieniu palnil
    podrzewal jakis kawalek plastiku, ktorego nie powinien ?

> [...]

    >Położenie przesłony było istotne i sposób w jaki osłaniała światło.
    >Osłaniała nie w pełni i światło "wybijało" przez szczelinę

    Tym niemniej zakladam ze jakos sie postarali dobrze odzwierciedlic H4.

    >i w bixenonie również - cewka porusza szklaną bańką a nie przesłoną.
    >Przesłona stoi w miejscu

    Moze troche przeszkadzac, no ale wiekszosc swiatla wyjdzie.

    Zaraz .. wlokno dlugich nie jest w H4 zgiete w U ?

> [...]
    >mijania było ciut więcej oślepiania niż z daszkiem. Jako że nie
    >jestem zwolennikiem barbarzyńśtwa, darowałem sobie takie rozwiązanie.

    No coz, oryginalne H4 maja troche lakieru na bance i jakos wystarcza.
    Inne samochody maja z kolei jakies bardzo fikusne kapturki.

    J.

  • 10. Data: 2011-10-20 13:04:53
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    J.F wrote:
> [...]
    >
    > Ale patrzac na rozne reflektory - konstrukcje tez maja nieco rozna,
    > moze trzeba sprobowac w innym, chocby z ciekawosci.

    współczesne reflektory są reflektorami opartymi o odpowiednią geometrię
    zwierciadła więc zmian położenia źródła światłą (żarnika, łuku) powoduje zły
    kształt wiązki wyjściowej.