  • 31. Data: 2012-08-15 12:11:02
    Temat: Re: Megane vs Ceed
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 15-08-2012 o 11:11:26 Cavallino <c...@k...pl>
    napisał(a):

    > Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> napisał w wiadomości grup

    > Taaa jasne, bo takie problemy to biorą się z nikąd, a nie z podejścia
    > producenta do jakości wyrobu i oszczędzania na czym się da....
    > No normalnie fatum, pech, albo jakieś czary.
    >
    > Takie bajeczki to możesz sobie dzieciom na dobranoc opowiadać, ale tylko
    > małym, bo większe nie uwierzą.

    Z Tobą Kolego nie dyskutuję na temat Renault - już raz to nieopatrznie
    zrobiłem i mi argumentów zabrakło - a i tak miałem rację :-)

    TG

  • 32. Data: 2012-08-15 12:16:31
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> napisał w wiadomości grup

    > Z Tobą Kolego nie dyskutuję na temat Renault - już raz to nieopatrznie
    > zrobiłem i mi argumentów zabrakło

    Bo na obronę tej firmy nie ma argumentów - to jest synonim maksymalnego
    dziadostwa i tyle.

    Kilkanaście awarii Megane w ciągu 3,5 roku, w tym kilka poważnych, kontra
    zero awarii Ceeda przez ponad 5 lat - to mówi wszystko.

  • 33. Data: 2012-08-15 12:34:09
    Od: R2r <b...@a...pl>

    > Przy mojej, wcale nie hardkorowej jeździe, można lekko liczyć różnicę
    > 4L/100km. I tak będzie u wielu osób.
    > Nie wierzę, że takim 2L benzyniakiem da się zejść poniżej 12-tu litrów w
    > normalnej wielkości mieście i jeździe z zahaczaniem o centrum.
    > W trasie 2L różnicy jest całkiem realne. A pewnie nawet dałoby się
    > zmniejszyć tę różnicę jeszcze o pół litra.

    Zgadza się. To co podałem to wariant minimum. Przy nieco tylko bardziej
    dynamicznej jeździe w mieście rzeczywiście spalanie benzyniaka rośnie
    dramatycznie.

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 34. Data: 2012-08-15 14:13:55
    Od: PB <p...@b...pl>

    Wed, 15 Aug 2012 12:16:31 +0200, na pl.misc.samochody, Cavallino
    napisał(a):

> [...]
    >
    > Kilkanaście awarii Megane w ciągu 3,5 roku, w tym kilka poważnych, kontra
    > zero awarii Ceeda przez ponad 5 lat - to mówi wszystko.

    Nie ma to jak porównac dwa auta i na tej podstawie wysnuć wnioski na
    całą markę.

    Clio III 1.5 dCI - 3 lata eksploatacji, od nowości serwisowane poza
    ASO, odpłatnie. Awarie:
    - pęknięta śruba mocująca silnik prawej stronie
    - przepalona żarówka reflektora 2x

    Koniec awarii. Wnioskuję Twym tropem - Renaul robi znakomite auta.

    Piotr Biegała Warszawa
    Citroen BX 1.9 BVA, C4GP 1.6HDi BVA
    Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA

  • 35. Data: 2012-08-15 18:08:46
    Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>

    W dniu 2012-08-14 16:54, J.F pisze:

    > VW ma swoje (T)FSI, podejrzewam ze wkrotce wiekszosc bedzie takich.
    >
    > A tego sie nie da zagazowac :-(

    Co się nie da? Co się nie da - klient zapłaci to się zagazuje...
    Polski gaziarz zagazuje instalacją "na śróbkię" każdy samochód - nawet
    elektryczny.
    ;)

    A tak poważnie to już się pojawiają już takie cuda - (do testowania na
    klientach):
    http://www.autogaz.olsztyn.pl/instalacja-brc-sequent
    -direct-injection-sdi/
    http://autonagaz.com.pl/liquid_propane_direct_inject
    ion-4n.html

    --
    Wojciech Smagowicz

  • 36. Data: 2012-08-15 18:36:09
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Tue, 14 Aug 2012 17:31:16 +0200, PB <p...@b...pl> wrote:

    >Konsekwentnie unikam ASO. Nawet nowe Clio serwisowane było odpłatnie w
    >serwisie który zna się na robocie i w życiu się koncesją nie skalał;-)

    Ciężko jest znaleźć sobry serwis do francy. Ja się już na kilku
    przejechałem.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 37. Data: 2012-08-15 19:23:41
    Od: PB <p...@b...pl>

    Wed, 15 Aug 2012 18:36:09 +0200, na pl.misc.samochody, jerzu
    napisał(a):

    > Ciężko jest znaleźć sobry serwis do francy. Ja się już na kilku
    > przejechałem.

    Ja na FAS nie narzekam. Nawet jak im coś się nie uda - nie udają greka
    tylko rzetelnie poprawiają. Od lat wszystko robię u nich, nawet beemkę
    mi serwisowali;-)

  • 38. Data: 2012-08-15 19:27:55
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Wed, 15 Aug 2012 19:23:41 +0200, PB <p...@b...pl> wrote:

    >Ja na FAS nie narzekam.

    Ja się przejechałem na nich dwa razy. Raz poprawili na swój koszt,
    drugi raz udało im się wykręcić. Generalnie mam wrażenie, że trzeba
    się im uważnie na ręce patrzeć.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 39. Data: 2012-08-15 19:45:39
    Od: PB <p...@b...pl>

    Wed, 15 Aug 2012 19:27:55 +0200, na pl.misc.samochody, jerzu
    napisał(a):

    > Ja się przejechałem na nich dwa razy. Raz poprawili na swój koszt,
    > drugi raz udało im się wykręcić. Generalnie mam wrażenie, że trzeba
    > się im uważnie na ręce patrzeć.

    Problemem jest personel. Niestety był okres ze mieli sporą rotację.
    Cieżko w takiej sytuacji utrzymać jakość. Pracownicy chcieli pracować
    na godzinowej stawce, a kiedy ją mieli to się opierdalali. Długo
    trwało zebranie ekipy ludzi nie brzydzących się pracą i pracujących
    solidnie, ze świadomością konsekwencji lania na robotę.

  • 40. Data: 2012-08-15 20:20:20
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    W dniu 2012-08-15 09:53, Jumal pisze:

    > Ja znam. Peugeot się nazywają. A co do Renault, to miałem do czynienia
    > tylko ze starymi modelami i tu problemów nie było w ogóle(piątka). Za to
    > dobre zdanie mam o Citroenach jeśli chodzi o solidność (to tak porównując
    > wyłącznie francuzy)
    >
    > Jumal

    Jakoś nie narzekam na Swoje dwa Peugeoty 206 i 307. Kupione używane
    10-letnie. 307'ka przez pół roku eksploatacji wymagała wymiany łączników
    stabilizatora (lewy i prawy) za łączny koszt 86PLN (robota we własnym
    zakresie)...206'ka przez 2 miesiące bez wkładu finansowego...

    Citroen i Peugeot to ta sama mechanika i elektronika upakowana w inne
    ubrania... Więc jak Cytryna jest bardziej awaryjna od Puga??