  • 1. Data: 2012-08-14 12:20:43
    Temat: Megane vs Ceed
    Od: ZEN <g...@w...pl>

    Witam po dłuuugiej przerwie i ukłony dla całej grupy PMS!

    Jestem ciekaw Waszych, pewnie jak zwykle skrajnych opinii przy wyborze nowego auta.
    Sam zdecydowałem że tym razem (po przejechaniu 300kkm benz)
    chcę kupić diesla i zastanawiam się nadwyborem:

    NOWA Kia Ceed II HB M 1.6 CRDI 110KM
    czy może raczej
    Ranault Megane Expression 1.5 dCi 110KM

    Ostatnie lata jeździłem Meganką 2008 i lubie to auto, ale koszty podróżowania nie są
    bez znaczenia.

    Pozdrawiam i dzięki za wszystkie opinie :)

  • 2. Data: 2012-08-14 12:27:35
    Temat: Re: Megane vs Ceed
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ZEN" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >NOWA Kia Ceed II HB M 1.6 CRDI 110KM
    >Ranault Megane Expression 1.5 dCi 110KM
    >Ostatnie lata jeździłem Meganką 2008 i lubie to auto, ale koszty

    Patrzyles na spritmonitor.de ?

    ON bywa drozszy od benzyny, a spalanie wcale nie tak duzo mniejsze.
    Tanio to jest obecnie na gazie, ale kto wie jak dlugo.

    Dodatkowo trzeba doliczyc wszystkie koszty - cene zakupu,
    oprocentowanie kredytu/lokaty, wtryskiwacze, kola dwumasowe, cewki - i
    nie wiem jaki masz przebieg sredni, ale roznie moze byc ...

    J.

  • 3. Data: 2012-08-14 14:06:38
    Od: PB <p...@b...pl>

    Tue, 14 Aug 2012 03:20:43 -0700 (PDT), na pl.misc.samochody, ZEN
    napisał(a):

    > Ranault Megane Expression 1.5 dCi 110KM

    Miałem 1.5 dci z tym ze w okolicach 90KM w Clio. Dupy nie urywało. Z
    drugiej strony - mam 1,6HDi 110KM w C4 - też szału nie ma, ale daje
    spokojnie radę. Dlatego Megane powinno być fajną opcją z tym
    silnikiem. Jednakże mi się bardzo nie podoba wnętrze nowej meganki.
    Irytuje mnie wyświetlacz i wkurzające kontrolki zmiany biegu. Dlatego
    nie kupiłbym tego auta. Tym niemniej to subiektywna ocena i nie kieruj
    się nią. Kup to co CI się podoba i uważasz za fajne.

    Silnika dci się nie bój. Zmieniaj regularnie olej i jeźdź bez
    stresu...

    Piotr Biegała Warszawa
    Citroen BX 1.9 BVA, C4GP 1.6HDi BVA
    Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA

  • 4. Data: 2012-08-14 14:49:17
    Od: "Ronnei Currane" <R...@o...ru>

    > Ranault Megane Expression 1.5 dCi 110KM

    co koliwie zrovisz - nie Kupuj francuza

  • 5. Data: 2012-08-14 14:51:48
    Od: ZEN <g...@w...pl>

    > co koliwie zrovisz - nie Kupuj francuza

    Też tak kiedyś myślałem, ale po 300kkm zrobionych laguną i 3 różnymi megankami
    zmieniłem zdanie. Jedyne co mi się nie podoba, to drogi serwis w ASO.
    :)

  • 6. Data: 2012-08-14 14:54:49
    Od: "Agent" <a...@n...gazeta.pl>

    Użytkownik "ZEN" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
[...]

    ---------
    Mnie się akurat bardziej podoba Ceed. Nowy model Ceed nie straci tak na
    wartości jak Megane który jest już parę lat i pewnie niebawem będzie nowy.

  • 7. Data: 2012-08-14 14:56:45
    Od: ZEN <g...@w...pl>

    Panowie,
    dzięi za pierwsze opinie, poszperałem i wcale już nie jestem taki pewny tego diesla,
    bo w bardzo podobnych cenach są znacznie lepiej wyposażone autka z benzynowymi
    motorami:

    NOWA Kia Ceed HB L 1.6 GDI 135KM
    albo
    Ranault Megane Dynamique 1.6 16V 110KM

    No i zgadzam się z Piotrem, że e-wyświetlacz w Megance robi dziwne wrażenie,
    poprzednia ma bardzo ładne zegary.

    Co sądzicie?

    Zen

  • 8. Data: 2012-08-14 16:10:28
    Od: "pablo eldiablo" <j...@g...pl>

    ZEN <g...@w...pl> napisał(a):

    > Panowie,=20
    > dzi=EAi za pierwsze opinie, poszpera=B3em i wcale ju=BF nie jestem taki pew=
    > ny tego diesla, bo w bardzo podobnych cenach s=B1 znacznie lepiej wyposa=BF=
    > one autka z benzynowymi motorami:
    >
    > NOWA Kia Ceed HB L 1.6 GDI 135KM
    > albo=20
    > Ranault Megane Dynamique 1.6 16V 110KM
    >
    > No i zgadzam si=EA z Piotrem, =BFe e-wy=B6wietlacz w Megance robi dziwne wr=
    > a=BFenie, poprzednia ma bardzo =B3adne zegary.
    >
    > Co s=B1dzicie?
    >
    > Zen

    Ja osobiście raczej bym nie wybrał tego silnika GDI - z bezpośrednim wtryskiem
    paliwa. Z tego co widzę w konfiguratorze na stronie kii alternatywa benzynowa
    to 1.4 100HP z wielopunktowym wtryskiem albo diesle... szkoda że nie ma
    jakiegoś benzynowego 1.6 albo 1.8 z wielopunktowym.

    Te silniki GDI to technologia mitsubishi, podobno dopracowana przez
    hyundaja/kia - na pewno coś zostało zmienione, ale nawet w salonie hyundaja
    usłyszałem, że to konstrukcja bazująca na mitsu. W mitsu sprawowały się
    nieźle, ale były bardziej awaryjne i wymagające troski niż z wielopunktowym
    wtryskiem, stąd japończycy odpuścili. Choć ostatnio pomysł został odświeżony
    przez koreańczyków, ale też VW... może technologia poszła do przodu? Tylko że
    dziś nowoczesny to nie znaczy trwały :-) A Ty pisałeś, że ostatnim samochodem
    zrobiłeś 300k km?.. :-)

  • 9. Data: 2012-08-14 16:54:57
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "pablo eldiablo" napisał w wiadomości
> [...]
    >hyundaja
    >usłyszałem, że to konstrukcja bazująca na mitsu.

    VW ma swoje (T)FSI, podejrzewam ze wkrotce wiekszosc bedzie takich.

    A tego sie nie da zagazowac :-(

    J.

  • 10. Data: 2012-08-14 17:31:01
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "ZEN" <g...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]
    > nowego auta. Sam zdecydowałem że tym razem (po przejechaniu 300kkm benz)
    > chcę kupić diesla i zastanawiam się nadwyborem:

    Powiedz że to trolling i do tego jeszcze we mnie osobiście wymierzony.
    Nie wierzę, że można porównywać produkt producenta jednych z najbardziej
    awaryjnych i najdroższych w eksploatacji kompaktów, z czymś dokładnie
    odwrotnym.....