-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neost
rada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Sat, 25 Jul 2015 16:19:39 +0200
From: Maciek <m...@p...com>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; PL; rv:1.7.2) Gecko/20040803
X-Accept-Language: pl, en-us, en
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: Miękki start silnika wyciągarki
References: <mop6q5$977$1@usenet.news.interia.pl> <mop8qv$phs$1@dont-email.me>
<moqb46$k0b$1@usenet.news.interia.pl> <moqc7c$k2q$1@dont-email.me>
<5...@g...com>
<mordvv$njl$1@node1.news.atman.pl> <4...@b...pl>
<moueja$svi$1@node1.news.atman.pl> <1dam0y553g9j0$.dlg@badworm.pl>
In-Reply-To: <1dam0y553g9j0$.dlg@badworm.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 24
Message-ID: <55b39aff$0$8367$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: ip-5-172-247-202.free.aero2.net.pl
X-Trace: 1437833985 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 8367 5.172.247.202:6009
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:683887
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik badworm napisał:
> W razie bezpośredniego trafienia w sieć trakcyjną zapewne dojdzie do jej
> przepalenia w miejscu uderzenia i tym samym opadnięcia na tor(y). Nic
> wówczas i tak nie pojedzie.
Eeee - bez przesady z tym opadaniem. Piorunochrony obrywają i owszem
mają ślady ale nie są poprzepalane. Trakcja też obrywa ale jeżeli coś ją
zrywa, to drzewo które jako dowód leży i czeka na ekipę naprawczą.
Przynajmniej tak jest po zwykłej burzy.
Jechałem typowym "żółtkiem" EN-57, złożonym z dwóch trójczłonowych
zestawów. Nie miał tranzystorowej przetwornicy 110V, tylko maszynową.
Siedziałem w środku pierwszego zestawu, przy oknie od wewnętrzenej
strony łuku. Widziałem jak piorun trafił w trakcję i przeskoczył na dach
ostatniego członu tylnego zestawu. Na chwilę zgasły świetlówki,
wyłączyły się silniki trakcyjne oraz przetwornica. Zapaliły się żarówki.
Chwila stukania pod podłogą i zaraz wszystko zostało włączone przez
maszynistę. Nawet obyło się bez nerwowego biegu z kabiny do szafy
sterowniczej, czyli środkowego niby kibla. Po minimalnym przychamowania
w trakcie braku napędu, silniki ponownie ruszyły, żółtek dotarł do mety
bez żadnych perturbacji.
Podobno nowoczesna technika również jest odporna na pioruny ale teraz
już nie jeżdżę tak często, więc nie miałem bliskiego spotkania z takim
trafieniem.
Następne wpisy z tego wątku
- 25.07.15 18:00 Paweł Pawłowicz
- 25.07.15 18:04 ACMM-033
- 25.07.15 18:14 ACMM-033
- 25.07.15 19:39 ACMM-033
- 25.07.15 20:43 Paweł Pawłowicz
- 27.07.15 12:10 Adam
- 27.07.15 15:07 ACMM-033
- 27.07.15 16:34 Piotr Wyderski
- 27.07.15 16:37 Piotr Wyderski
Najnowsze wątki z tej grupy
- supercap
- Procesor NMOS i karta CF
- Jak sprawdzic uC
- radyjko znalazłem
- Telewizor przestał widzieć sygnał z anteny
- LED
- System operacyjny dla 6800?
- Przyłączenie działki do sieci elektrycznej
- Działalność nierejestrowana/definicja sprzętu elektronicznego/misie i kolejki
- Smukły, długi ściągacz izolacji do kynaru
- rezystor 3 omy 400W
- [newbie] Jaki multimetr za 2-4 stówy?
- szafka sieciowa
- Raspberry Pi 5 + dyski SATA
- lutownica na węgiel
Najnowsze wątki
- 2024-05-26 O co chodzi?
- 2024-05-26 PJ autobus-tramwaj
- 2024-05-26 Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- 2024-05-26 cena pięciocyfrowa
- 2024-05-26 Re: Jak dobra KE "okrada" złą Rosję "dla Ukrainy"
- 2024-05-25 supercap
- 2024-05-25 Sulzbach => Technischer Rollouter (d/m/w) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-25 Warszawa => Interactive/Experience Designer <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Warszawa => SAP WM Consultant / Execution <=
- 2024-05-25 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-25 Re: znów ten wrocław