    From: "ACMM-033" <v...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Miękki start silnika wyciągarki
    Date: Mon, 27 Jul 2015 15:07:25 +0200

    news:mp502c$k0r$1@usenet.news.interia.pl...
    > parapet, z przewodem pomiędzy rękami. W pewnym momencie przywaliło w
    > przewód interkomu. Światło poszło z przewodu na blaszany parapet, z niego
    > przeskoczyło na pobliski zwód piorunochronu. Z przewodów interkomu zostały
    > gołe druty (linki?), instalacja spłynęła.

    Ano właśnie. Nigdy nie ufam zabezpieczeniom na 100%. Najlepszym
    zabezpieczeniem przed diabłem jest nie kusić go.

    > Gadaliśmy jeszcze chwilę, tylko ksiądz Józek już nie trzymał rąk na
    > parapecie. Mówił, że tylko trochę ogłuchł, ale nic nie poczuł.

    Boska Opatrzność czuwała.
    A fizycznie, pewnie ksiądz był w jakichś trampkach, czy butach, z dobrą
    podeszwą. Po opisie domyślam się, że deszczu nie było, więc ziemia była
    sucha, takowoż buty i po prostu obwód nie bardzo miał się gdzie zamknąć. Nie
    było przepływu prądu, to nie było porażenia. Najwyżej, dla niewielkiej
    pojemności, jaką stanowi obiekt przewodzący, wystąpił chwilowy przepływ
    niewielkiego ładunku, który mógł być odczuty jako ukłucie, w tym przypadku
    zamaskowany hukiem trafienia pioruna, stąd ksiądz mógł nic nie odczuć. Znam
    znawisko maskowania odczucia jednego zmysłu przez ten sam, albo inny. Jako
    przykład - niech ktoś weźmie nasz (jeden) włos i przytrzyma, aby go za
    chwilę wyrwać. W momencie rwania niech stuknie nas po głowie (nie ukrywam,
    niezbyt słabo) w pobliżu miejsca, z którego wyrasta włos, a samego rwania
    włosa wtedy nie poczujemy. Także, jesli czeszemy się delikatnie plastykowym
    grzebieniem, to możliwe, że odczujemy lekkie muskanie iskierkami po skórze
    głowy. Czeszmy się jednak mocniej, tak aby drapać, to łaskotanie iskierkami
    wyładowań nam umknie. ITD.
    Zdarzało mi się na centrali, że bezpieczniki, po przepaleniu, wymieniane,
    wkładane nowe (był drut specjalny, którym się je naprawiało), "wybuchały" w
    rękach, niekiedy plując stopionym drutem. Trzask "wybuchu" skutecznie
    maskował odczucia dotykowe z tego wynikłe.

    896510439 896126048 222478125 222478457 814605444 717857100 222478205