    From: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Miernik DVB-T na stałe
    Date: Sat, 29 Sep 2018 14:26:59 +0200

    Dnia Sat, 29 Sep 2018 14:15:35 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

    > Ustawianie anteny to obecnie mordęga, musze wyjąć wzmacniacz, wstawić
    > symetryzator. Ale jak go wyjmuje to musze ruszyć antenę ;) Efektem czego
    > nie mam jak skutecznie naprowadzać anteny.

    No co ty. Serokości trzydecybelowe anten Yagi to najmarniej kilkanaście
    stopni kątowych. Możesz śmiało ruszać i ponownie ustawić na oko na ten
    sam punkt na horyzoncie. A poza tym sama idea wzmacniacza w antenie TV
    jakoś do mnie nie przemawia. Wciąż pokutuje pogląd że kiedy sygnał jest
    słaby, należy zastosować wzmacniacz. Otóż nie, należy zastosować lepszą
    antenę. Wzmacniacz stosuje się jedynie wtedy kiedy fider jest długi i
    wnosi zbyt duże straty.
    --
    Jacek
    I hate haters.