  • Data: 2016-10-22 19:07:04
    Temat: Re: Miernik stołowy
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2016-10-22 18:00, Paweł Pawłowicz wrote:
    > Natomiast z pytaniem "po co?" byłbym bardzo ostrożny.

    To jest bardzo dobre pytanie. Dam Ci prosty przykład. Miałem elektryka
    który przynisł kiedyś Sanwa 5000a [1]. Pytam po co go używa do pomiarów
    230W. Odpowiedź uzyskalem: bo można dokładniej zmierzyć. I w ten oto
    sposób okazało się że miernik z precyzja pół promila to najlepszy
    przyjaciel elektryka. Wydawało mi się że to tylko jakis bład w Matrixie
    kiedy rok później zobaczyłem nastepnego biegającego z Agilentem i
    mierzacego czy jest napięcie. Odwagi nie miałem zapytać po co bo jeszcze
    mógłbym stracić kawałek mózgu.

    Jakaś promocja była pewno.

    > Na dobrą sprawę
    > można by zapytać: masz w pracy chromatografy i spektroskopy i ciągle w
    > nich grzebiesz. Po co ci jakikolwiek miernik w domu.

    Pytanie brzmi: "po co chcesz stacjonarny zamiast za te same pieniądze
    lepszy multimetr przenośny". Takie pytanie "po co" jest jak najbardziej
    sensowne.

    [1] Jakiś czas później wysypały się te Sanwy na allegro i kazda
    wyglądala jak by ją moczono w wiadrze z lepikiem. To podtrzymuje
    hipoteze o promocji, pewno dodawali je do kłębka drutu i paczki S-ek.