  • 21. Data: 2011-03-08 10:34:24
    Temat: Re: Miernik zużywanej energii przez urządzenia elektryczne
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

    > Chcę zapytać się fachowców jaki miernik polecają do domowego użytku który
    > w miarę dokładnie jest wstanie pomierzyć ilość zużywanego prądu przez
    > odbiornik etc. Chcę takowego pomiaru dokonać gdyż w mym domu mieszkają
    > dwie rodziny i jest jeden licznik energii elektrycznej. Dla tego w
    > przybliżeniu chciałbym oszacować ile prądu ja zużywam. Dziękuję za fachowe
    > porady.

    tak jak radzą koledzy, zwykły licznik energii elektrycznej,
    w dawnych czasach kiedy potrzebowałem do budowy pracy dyplomowej - takowy
    właśnie licznik dostałem w zakładzie energetycznym z demontażu za
    przysłowiowe dziękuję,

    brat

  • 22. Data: 2011-03-08 13:13:54
    Temat: Re: Miernik zużywanej energii przez urzšdzenia elektryczne
    Od: Andrzej <p...@o...pl>

    > Wszelkie ingerencje proponuje(z doświadczenia) przeprowadzać wspólnie
    > razem z sąsiadem.

    Bardzo cenne i fachowe uwagi. Gdy tylko dostanę urlop wezmę się do
    roboty. Wiem że są osobny bezpieczniki na piętra to na pewno. Z kolei
    łazienki są razem podłączone, ja ciągnę z piętra :) Ale tym to już się
    nie będę przejmował bo tam nie ma urządzeń ciągnących dużo prądu bo są
    tylko halogeny nic więcej. Dziękuję za porady.

  • 23. Data: 2011-03-08 13:46:59
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 08.03.2011 14:13, Andrzej pisze:

> [...]
    > nie będę przejmował bo tam nie ma urządzeń ciągnących dużo prądu bo są
    > tylko halogeny nic więcej. Dziękuję za porady.

    No to masz sprawę prostą.
    Załóżcie sobie po jednym liczniku w szeregu z tymi swoimi
    bezpiecznikami. Pod główny licznik zostaw podpiętą cześć wspólną -
    klatka schodowa, oświetlenie zewnętrzne, piwnica i co tam jeszcze macie..
    Do łazienki dociągnij osobny przewód, choćby w korytku do czasu
    najbliższego malowania. Będziesz mieć święty spokój jak wszystko zrobisz
    do porządku od razu. A i przy okazji możesz dociągnąć porządny przewód
    3rój żyłowy i różnicówkę założyć o ile teraz tak zrobione nie jest - tu
    o szczegóły, jak to zrobić poprawnie, odsyłam do elektryka. To ma
    zapewnić bezpieczeństwo a nie zwiększać ryzyko.

    Liczniki na allegro chodzą po 25zł. Czyli porównywalnie do tych
    gniazdkowych mierników. Podłączy Ci to każdy elektryk, możesz też
    pobawić się sam jak się coś na tym znasz, filozofii tam nie ma żadnej.

  • 24. Data: 2011-03-08 20:48:25
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2011-03-07 16:26 Andrzej napisał(a):

    > Chcę zapytać się fachowców jaki miernik polecają do domowego użytku
    > który w miarę dokładnie jest wstanie pomierzyć ilość zużywanego prądu

    LE-01:
    http://www.fif.com.pl/produkt/55/793

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 25. Data: 2011-03-11 15:19:16
    Od: Marek <s...@e...pl>

    W firmie Elektronix sa liczniki energii z możliwością podłączenia do
    komputera i dokonania dokładnej analizy zużycia energii nawet z
    kilkunastu obwodów.
    Więcej na http://www.elektronix.pl/