    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Miganie ledem na stadionie
    Date: Fri, 1 Jul 2016 09:30:04 +0200

    dyskusyjnych:nl3u45$a6o$...@n...chmurka.net...
    >Nie jestem pewien jak to działa ale o wielełatwiej zsynchronizować
    >telefony
    >poprzez odczyt czasu z GPS-a, kórego obecnie prawie każdy smartfon
    >ma...

    Na stadionie owszem, no chyba, ze solidna konstrukcja i dobrze
    ekranuje.

    Ogolnie to jednak kiepski pomysl, bo ten gps to w wielu miejscach
    niedostepny jednak jest.

    A tak w ogole, to dokladny czas chyba podstawa wielu uslug
    sieciowych - bo jest naprawde dokladny.

    Uruchamiam NTP na Androidzie i mam 0.660 s roznicy czasu telefonu i z
    serwerow.
    A czas "z sieci GSM". Hm, a moze to "z sieci NTP" ?

    Przy czym ... na potrzeby migania te 0.660s to moze byc za duzo, ale
    ciekaw jestem czy to naprawde taka roznica, czy to np kwestia
    asymetrycznych predkosci,
    czy np sekundowej dokladnosci ustawiania.

    Tak czy inaczej - dosc dokladny jest zegar, jesli "synchronizowany
    siecia".

    J.