  • Data: 2019-05-16 15:17:05
    Temat: Re: Migotanie HD44780
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 16.05.2019 14:32, Marek wrote:

    > Może też być taki przypadek, że  Chińczyk użyje translatory poziomów
    > 5->3.3 , które nie akceptują Vioin (5V)  > Vcc LCD (3.3) co powoduje
    > przenikanie 5V z io wejściowego translatota przez diode w strukturze
    > portu do 3.3V po stronie LCD, co z kolei powoduje tętnienia widoczne w
    > podświetleniu podczas komunikacji:

    Nie używam chińskich translatorów napięć. Całą płytkę zaprojektowałem
    samodzielnie. Wygląda to miej więcej tak:
    1. Moduł przyjmuje dwa napięcia zasilania z płytki bazowej: 5V i 3,3V.
    To drugie jest pobierane z LDO zasilającego mikrokontroler na płytce
    bazowej, ale służy tylko do podciągnięcia rezystorów w level shifterze.
    2. Na liniach SCL i SDA znajdują się wspomniane level shiftery, bodajże
    na tranzystorach BSS123. Konwertują one sygnały z MCU na poziomie 3,3V
    do 5V, używanych przez cała resztę.
    5. Właściwie wszystko na tej płytce jest zasilane z 5V: LCD,
    podświetlanie, dwie diody LED oraz dwa układy PCF8574.
    6. Pierwszy PCF8574 steruje wyświetlaczem (cztery linie danych + trzy
    linie sterujące + jedna linia niewykorzystana). Drugi służy do włączania
    podświetlania, migania dwiema wspomnianymi diodami oraz odczytywania
    stanów na czterech przełącznikach. Tu także jedna linia nie jest
    wykorzystywana.

    W gruncie rzeczy... Chyba spróbuję wymienić wyświetlacz na inny
    egzemplarz...