  • 1. Data: 2013-03-19 12:38:19
    Temat: Migracja SSD na SSD
    Od: Salata <s...@i...nospam.pl>

    Witam,
    robię drobny upgrade starszego komputera. Obudowa Nanoxia DS1 i SSD. Sprzęt
    służy jako domowy serwer, ale ostatnio trochę wiecej sie na nim pracuje.
    Plan mam aby do niego włożyć obecny ssd, który znajduje sie w nowszym
    sprzęcie. Obecny ssd to ADATA S511 120GB z którego jestem zadowolony. Nowy
    SSD to Vertex4 128GB. Macie sposoby na bezproblemowa migracje z jednego SSD
    na drugi aby nie bylo problemu z geometria? Chce uniknąć reinstalacji
    systemu, mimo ze to Win8, który posiada całkiem fajne rozwiązania
    przenoszenia ustawień systemowych i plików na nowy system. Nie chce mi sie
    ponownie ściągać obrazu instalacyjnego.
    Znalazłem jakiś trialowe narzędzie Faststone Drive Clone ale nie wiem czy
    to coś warte.

    --
    regards Marcin

  • 2. Data: 2013-03-19 14:52:25
    Temat: Re: Migracja SSD na SSD
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Salata" <s...@i...nospam.pl> wrote in message
    p...@e...thecubenet.com...
> [...]
    > SSD to Vertex4 128GB. Macie sposoby na bezproblemowa migracje z jednego SSD
    > na drugi aby nie bylo problemu z geometria?

    witamy w roku 2013, klonujesz i dziala*

    warto zwrocic uwage przy tej okazji na to czy partycja jest
    odpowiednio przesunieta (moze nie byc jezeli byla zakladana pod xp czy
    z czegos bootowalnego) znajdziesz google jak to zrobic diskpartem

    z uwag innych, podobno warto zostawic kilkanascie % wolnego
    (niespartycjonowanego) miejsca, w przypadkach innych niz klonowanie
    zrobic secure erease, a dodatkowo przed zabraniem sie za robote
    zaktualizowac firmware w dysku docelowym... a co najwazniejsze nie
    kupowac niz z ocz :D

    *no chyba ze akurat nie ;), ale i tak nie z powodu 'problemu z geometria'

  • 3. Data: 2013-03-19 18:15:39
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Salata" napisał w wiadomości grup
    ....@e...thecubenet.com...
    > Znalazłem jakiś trialowe narzędzie Faststone Drive Clone ale nie wiem czy
    > to coś warte.

    imagex

  • 4. Data: 2013-03-19 18:51:06
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Salata" <s...@i...nospam.pl> wrote in message
    p...@e...thecubenet.com...
    > Znalazłem jakiś trialowe narzędzie Faststone Drive Clone ale nie wiem czy
    > to coś warte.

    dowolna bootowalna dystrybucja linuxa i polecenie wklepane z konsoli
    dd if=/dev/sda of=/dev/sdb bs=1M - upewnic sie ze stary dysk to sda,
    a nowy sdb, wzglednie zmienic literki, partycje zostawic tak jak jest
    lub ew. rozszerzyc po uruchomieniu windowsa

  • 5. Data: 2013-03-20 11:33:12
    Od: "BUNIEK" <m...@i...pl>

    Ostatnio do klonowania dysków używałem z powodzeniem -
    http://clonezilla.org/.

    Buniek

  • 6. Data: 2013-03-20 11:40:19
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Tue, 19 Mar 2013 11:38:19 GMT, Salata napisał(a):

    > Plan mam aby do niego włożyć obecny ssd, który znajduje sie w nowszym
    > sprzęcie. Obecny ssd to ADATA S511 120GB z którego jestem zadowolony. Nowy

    Bardzo dobry soft robi EaseUS, polecam darmowy Partition Master Home.
    O wiele lepszy soft niz przereklamowany Paragon.
    Przenosilem system na SSD wlasnie Partition Masterem.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 7. Data: 2013-03-22 12:46:36
    Od: Salata <s...@i...nospam.pl>

    "BUNIEK" <m...@i...pl> wrote:
    > Ostatnio do klonowania dysków używałem z powodzeniem - http://clonezilla.org/.
    >
    > Buniek

    Rzeczywiście Clonezilla najlepiej dała radę. Znalazłem jakiś stary Pendrive
    z Hirem's Boot CD o tam to było. 7 minut i migracja z jednego SSD na drugi
    SSD gotowa. Alignement dysku w porządku. Polecam. Vertex4 działa równie
    szybko jak poprzedni Adata S511 na Sandforce.
    Mam nadzieje ze będzie równie niezawodny.

    --
    regards Marcin

  • 8. Data: 2013-03-22 19:55:13
    Od: "T.F." <t...@U...wp.pl>

    "Salata" ...

    > Vertex4 działa równie
    > szybko jak poprzedni Adata S511 na Sandforce.

    To chyba wada.

    > Mam nadzieje ze będzie równie niezawodny.

    Nadzieja umiera ostatnia.
    hint: http://www.behardware.com/articles/862-7/components-
    returns-rates-6.html

    --