  • Data: 2018-09-12 11:52:38
    Temat: Re: Mikrofalówka wywala B10 -- czy powinna?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Queequeg" napisał w wiadomości grup
    ust.no1...
    Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmaildotcom> wrote:

    >Mówiłem o pomiarze na boczniku za przekładnikiem :) Nie wiem czy w
    >przypadku obciążenia przekładnika ten rezystor nadal nazywa się
    >bocznikiem...

    To jest przekladnik pradowy, a nie pradowo-napieciowy :-)
    Poprawnie pracuje, jesli po wtornej stronie plynie prad.

    Mozna obciazyc malym opornikiem, ale wtedy i tak trzeba wzmacniac.
    Ten uklad z opampem zasadniczo zwiera przekladnik - pozostaje tylko
    opor samego uzwojenia, a niemaly jest.

    No i jesli po pierwotnej stronie jest jakis duzy skok pradu, to na
    otwartym wyjsciu mamy duzy impuls napieciowy.
    Stad te diody.

    J.