  • Data: 2018-09-12 13:10:38
    Temat: Re: Mikrofalówka wywala B10 -- czy powinna?
    Od: q...@t...no1 (Queequeg) szukaj wiadomości tego autora

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > To jest przekladnik pradowy, a nie pradowo-napieciowy :-)
    > Poprawnie pracuje, jesli po wtornej stronie plynie prad.

    No tak, tylko pytanie czy ten rezystor za nim to nadal bocznik :)

    > Ten uklad z opampem zasadniczo zwiera przekladnik - pozostaje tylko
    > opor samego uzwojenia, a niemaly jest.

    Czyli robi to samo co rezystor na wyjściu przekładnika...

    > No i jesli po pierwotnej stronie jest jakis duzy skok pradu, to na
    > otwartym wyjsciu mamy duzy impuls napieciowy.
    > Stad te diody.

    To fakt, zastanawiam się czy u siebie też nie wrzucić diod, tylko
    połączonych szeregowo i Zenera, żeby ograniczyć wyjściowe napięcie.
    Ewentualnie transil.

    Nawet lepiej transil.