  • Data: 2018-02-01 08:25:05
    Temat: Re: Mikrofon kierunkowy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 31 Jan 2018 20:56:48 +0100, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > We wspomnianej książce bardzo spodobał mi się opis samodzielnej
    > budowy lasera. Należało wziąć tęgi pręt rubinowy z równolegle
    > oszlifowanymi płaszczyznami na obu końcach oraz spiralnie zwiniętą
    > szklaną rurę wypełnioną ksenonem. Do tego jeszcze jakieś kondensatory.
    > Gdyby ktoś jednak nie mógł znaleźć na strychu tak podstawowych
    > elementów konstrukcyjnych, to autor ma dla niego w kolejnym akapicie
    > propozycję zbudowania modelu lasera. Z pleksiglasu i żaróweczek.

    Pamietam ... ale wyobraz sobie jakie wrazenie zrobilby ten model
    lasera na lekcji w szkole :-)

    Nawiasem mowiac, minelo troche lat, gdzies w okolicach 1980 pojawil
    sie w Mlodym Techniku artykul "zrob sobie laser", tym razem gazowy, z
    podaniem krajowego producenta rur laserowych.
    Chodzi mi tez po glowie laser rubinowy, z podaniem producenta 5cm
    pretow ... tylko czy to byl MT, czy kolejne wydanie fantastycznej
    ksiazki ...

    A w czasach internetu kojarzy mi sie amerykanski opis "zrob sobie
    laser". Tym razem CO2 - malo wymagajacy - proznia niewielka, rury moga
    byc hydrauliczne, zwierciadla mozna wypolerowac z miedzi ...

    J.