    From: Bogdan Ryszkiewicz <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Miksowanie audio
    Date: Tue, 2 Sep 2014 15:19:09 +0200

    On 2014-09-02 09:47:21 +0000, Bogdan Ryszkiewicz said:

    > Są dwa dobrze odseparowane kanały audio, wszystko ,,cacy". Teraz
    > potrzebuję do *obydwóch* dodać trzeci sygnał ale tak aby nie stracić
    > ich dobrej separacji. Możecie podpowiedzieć jak to najlepiej zrobić?

    Dziękuję za odpowiedzi - macie oczywiście rację, że za mało
    jednoznacznie się wyraziłem. ,,Dobrze" w tym kontekście to jest tak aby
    w projekcie amatorsko-hobbystycznym nie przeszkadzało. Zamiast ,,dobrze"
    powinienem pewnie napisać ,,wystarczająco" dla niezbyt wymagającego
    projektu. Z pewnością nie ma tam >100dB. Nie mierzyłem ale ,,na niezbyt
    wprawne w pomiarach ucho" szacuję, że nie więcej niż 80dB (zasilanie
    wzmacniaczy jest wspólne a jeden kanał wpływa bardziej na szumy
    drugiego niż go faktycznie słychać choć przy maksymalnym wzmocnieniu
    coś tam nieco powyżej poziomu szumów się pojawia). Generalnie dla tego
    projektu jest to bardziej niż wystarczające. Jeżeli po domiksowaniu
    tego dodatkowego kanału tłumienie spadnie o parę dB to nic strasznego
    się nie stanie. Ważne aby nie spadło drastycznie. W sensie 10+.

    Weźcie jeszcze proszę pod uwagę, że nie jestem szczególnie biegły w
    analogowym przetwarzaniu sygnałów i najbardziej by mi się pomógł jakiś
    przykład sprawdzonego rozwiązania bo sam pewnie nie zaprojektuję szybko
    i do tego jeszcze poprawnie separatora na dwóch OpAmpach..