  • Data: 2014-11-28 10:03:25
    Temat: Re: Miniaturowe przetwornice ac/dc
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Hello Marek,

    Friday, November 28, 2014, 9:31:22 AM, you wrote:

    > Poszukuję miniaturowych przetwornic jak w temacie. Znalazłem takie:
    > http://www.micropowerdirect.com/Pages/Product/ACDC/M
    PL/Prod%20ACDC%20MPL01.html
    > http://www.digikey.com/product-search/en? v=102&mpart=PBK-1-5
    > Wyglądają sympatycznie, ale po rzuceniu okiem na ich datasheet'y
    > okazuje się, że wymagają podłączenia zewnętrznego kondensatora
    > 40uF/400V, przecież to będzie klumkier jak cholera.

    Ja tam widzę 10uF/400V. A jeśli nie masz zamiaru zasilać napięciem
    110V AC, to starczy 2.2uF/400V przy tym ledwie 1W.

    > Jaki sens proponować miniaturowy moduł, skoro i tak trzeba mu
    > podłączyć klocek ze dwa razy większy gabarytowo?
    > A tak teoreyycznie: czy da się zbudować prostą przetwornicę ac/dc
    > 230/5V@500mA

    Ale to już 2.5W a nie 1W.

    > aby zmieściła się (ze wszystkimi elementami) na powierzchni 4cm2?

    4cm^2 to trochę za mało. Ale niewiele więcej potrzeba. Kup gotowy
    zasilacz wtyczkowy i go zdemoluj - wyjdzie taniej niż budowanie od
    zera jednej sztuki.

    --
    Best regards,
    RoMan