  • 31. Data: 2011-04-19 20:06:20
    Temat: Re: Moc bierna
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 19 Apr 2011 20:55:51 +0200, 4CX250 wrote:

    >Napięcie przemienne nie ma okresu? Jaki to prąd przemienny?

    z generatora losowego, albo pseudolosowego o okresie powiedzmy 2^128
    ms :-)

    >Gdy nie ma harmonicznych to znaczy że jest idealna sinusoida więc problemu
    >wogóle nie ma.

    Sinusoida sama jest harmoniczna.

    J.

  • 32. Data: 2011-04-19 20:38:46
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 19 Apr 2011 22:01:10 +0200, Jaroslaw Berezowski wrote:
    >W dobie energoelektroniki i walk z THDI robi sie raczej tak:
    >http://republika.pl/oporek/wykl_el/02_przeb_niesin.
    pdf

    Nie podoba mi sie to.
    Po pierwsze - odnosnie mocy czynnej - co to za wniosek ze moc czynna
    pobieraja elementy rezystancyjne ? A co zrobic jak takiego w ukladzie
    nie ma ?

    A odnosnie mocy biernej .. a jak np napiecie bedzie U0*sin(wt),
    a prad I0*sin(2wt) ?

    Zbytnie uproszczenie

    >http://www.iel.waw.pl/strony/wydawnictwo/zal/222/03
    .pdf

    O, to mi sie podoba. Prawie - bo doglebne, ale skomplikowane niestety.
    Prosciej sie chyba nie da :-(

    J.

  • 33. Data: 2011-04-19 21:25:06
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 19 Apr 2011 18:10:35 +0200, Pa.pa5merf wrote:
    >jeśli dobrze mi się zdaje to moc bierną mamy ftedy gdy prąd i napięcie mają
    >pszeciwne znaki, więc da się to policzyć numerycznie bez żadnych sinusuf czy
    >fi:O)

    Tez tak sobie pomyslalem, ale to chyba nie jest takie proste.

    Ot chocby typowy dla prostownika pobor impulsowy w szczytach napiecia.
    Nie ma odwrotnych znakow, ale przeciez nie jest to rezystor.
    No chyba ze to jest wlasnie moc odksztacenia.

    >po prostu prubkujesz odpowiednio gęsto i sumujesz sobie iloczyny prądu i
    >napięcia, sumy dodatnie to moc czynna, sumy ujemne to moc bierna!:O)
    >ale mnie tak zastanawia jaki fizyczny sens ma ta moc bierna, co to włąściwie
    >jest?:O)

    przy zwyklej sinusodzie - przeplyw pradu ktory nie przenosi mocy
    czynnej. Czyli chwilowa moc raz w jedna, raz w druga.

    No wlasnie - raz w druga, czyli nie ma tak prosto jak napisales -
    jesli stwierdzamy iloczyn ujemny to to jest moc bierna .. ale tylko
    polowa. Za chwile drugie tyle przeplynie w dobra strone, ale to nie
    zaliczamy do mocy czynnej.

    J.

  • 34. Data: 2011-04-19 21:26:20
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 19 Apr 2011 17:38:27 +0200, Michoo wrote:

    >\oint_{0}^(2 \cdot \pi}{dt*U*I}
    >?

    Calka z U*I ? Ale to moc czynna, a ja pytalem o bierna :-)

    J.

  • 35. Data: 2011-04-19 21:30:16
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Michoo,

    > \oint_{0}^(2 \cdot \pi}{dt*U*I}
    > ?

    A nie:
    \oint_{0}^{2 \cdot \pi}{dt*U*I}
    ?
    Albo - konsekwentnie stosując kropkę i po wywaleniu zbędnych nawiasów:
    \oint_0^{2 \cdot \pi} dt \cdot U \cdot I

    :)

    Dla tych, którzy nie rozumieją:
    http://www.codecogs.com/latex/eqneditor.php
    http://www.matematyka.pl/28951.htm

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 36. Data: 2011-04-19 21:31:55
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J.F.,

    > Glupich pytan ciag dalszy - a jak napiecie tez ma harmoniczne,
    > albo co gorsza - nie ma okresu, nie ma w ogole zadnych
    > harmonicznych ? :-)

    Co gorsza jest łatwiejsze - to napięcie stałe lub szum i ciężko mówić o
    współczynniku mocy.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 37. Data: 2011-04-19 22:21:54
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 19 Apr 2011 23:31:55 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
    >Hello J.F.,
    >
    >Co gorsza jest łatwiejsze - to napięcie stałe lub szum i ciężko mówić o
    >współczynniku mocy.

    No nie wiem - czemu dla szumu nie mielibysmy mowic o roznych mocach ?

    J.

  • 38. Data: 2011-04-20 06:11:28
    Od: Krystian <k...@g...com>

    On 2011-04-19 13:31, J.F. wrote:

> [...]
    > moc bierna ?
    >
    > Tylko prosze nie pisac fi :-)
    >
    > A najlepiej podac wzor z ktorego bedzie juz wynikal algorytm dla

    ADE7758 i chyba reszta z układów Analoga liczy to tak:
    Cyt:
    Q is referred to as the average reactive power. The instantaneous
    reactive power signal q(t) is generated by multiplying the voltage
    signals and the 90° phase-shifted current in each phase.

    Z tego wyliczyć całkę po czasie i mamy moc bierną.
    A przesunięcie fazy to zawsze myslałem, że to dyskretny filtr Hilberta.

    Pzdr
    Krystian

  • 39. Data: 2011-04-20 07:47:19
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    Uzytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

    > Calka z U*I ? Ale to moc czynna, a ja pytalem o bierna :-)

    Chyba sie nie dowiesz
    http://www.imne.pwr.wroc.pl/Wydawnictwa/Nr54/Pomiary
    /kosobudzki.pdf

    Marek

  • 40. Data: 2011-04-20 07:59:30
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    > z generatora losowego, albo pseudolosowego o okresie powiedzmy 2^128
    > ms :-)

    Więc wartośc mocy biernej będzie także losowa.

    > Sinusoida sama jest harmoniczna.

    Pierwsza.

    Marek