  • Data: 2019-02-15 23:05:54
    Temat: Re: Mocne wibracje przodu auta przy przyspieszaniu
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-02-15 o 03:55, Pszemol pisze:

    > Ma ktoś kryształową kulę pod ręką?
    > To innego może to być niż koła?

    Witaj w klubie. Kiedyś jeździłem salonową Nubirą II 2.0, którą
    zajeździłem na śmierć. Nie było mnie wtedy stać na nic innego więc
    dlatego tak. Doskonale znam te objawy. Generalnie są to objawy zgonu
    auta. Ale jeśli chcesz pakować w trupa, to wszystko da się naprawić.

    Co u mnie takie objawy powodowało? To zależy od numeru porządkowego naprawy.

    1. Najczęściej były to zajeżdżone tuleje wahacza. Na zamiennikach co 2-3
    lata to się działo (wtedy jeździłem poniżej 20 tys rocznie). Powodowało
    to dodatkowy efekt w postaci zmiany geometrii kół w zależności od tego
    czy przyciśniemy gaz, czy odpuścimy. Najlepiej było to widać przy
    prędkościach rzędu 60-80km/h. Mocne dodanie gazu - auto znosi w jedną
    stronę, odpuszczenie na wyższych obrotach (by hamowało przodem) - w
    drugą. Zwróć na to uwagę. Luzy na wahaczu wcale nie musiały być
    spektakularne by taki efekt uzyskać.

    2. Przeguby na półosiach. One potrafią nieźle trzepać gdy są zjechane.
    Mają swoje rezonanse przy określonych prędkościach. Jeśli są zjechane na
    2 stronach, to efekt jest przedziwny: raz trzepie mocno. Potem gdy koła
    nieco przestawią swój kąt obrotu względem siebie, jest cisza. Potem za
    jakiś czas znów trzepie kierownicą. Itd.

    3. Minimalnie nierówne tarcze hamulcowe. Tak z kolei miałem w obecnym
    aucie. Wymieniłem na nówki i ... niewiele się zmieniło. Dałem je do
    pomierzenia tokarzowi - stwierdził, że wewnętrzna tarcza w jednym z kół
    nie jest idealnie w osi - minimalne odstępstwa były. Kazałem przetoczyć
    - pomogło.

    4. Co ty z tym Passatem w kółko? Mieszkasz w Stanach i z zasiłków
    żyjesz? Nie potrafisz zarobić na normalne auto, które tam jest o połowę
    tańsze niż u nas?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek