    From: "HF5BS" <h...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Moduł GPS jako źródło czasu
    Date: Tue, 30 Oct 2018 22:34:04 +0100
    <pr80rk$7a4$1@node2.news.atman.pl>
    <5bd81df8$0$476$65785112@news.neostrada.pl>

    news:5bd81df8$0$476$65785112@news.neostrada.pl...
    (MM460BB)

    > To jest "telefon dla seniora".
    > Ma byc "prosty w obsludze".

    I owszem.

    > Ale akurat automatyczne ustawianie czasu to powinno byc w ramach prostej
    > obslugi :-)

    Powinno być zupełnie bezobsługowe, z opcją zdecydowania czy chcę sam
    ustawiać czas po właczeniu, czy ma to robiś ten gównofon. Kodeki audio ma
    tak zjebane, że japierpapier... (nie każdy lubi słuchać, nagle walącego jak
    młot pneumatyczny, zwrotnego echa własnej gadki (ja dzwonię z normalnego
    śmiardfona, a docelowym jest Maxcom)... Wpada kiedy chce, znika kiedy chce,
    bez reguły...)

    > Od podobnych telefonow MaxComa odstreczala mnie tez troche pamiec - wiele
    > modeli ma np 30kB wolnego.
    >
    > Bez karty ani rusz :-)

    Taaa... tylko, że to telefon dla mojej Mamy. "Państwowym" świętem jest to,
    że opanowała od biedy odbieranjie i rozłaczenie, raz na 100 lat udaje jej
    się nawet zadzwonić. Pewnie by czasem chciała znać godzinę. A tu ja mam
    nawet problemy, co dopiero ona?
    Telefon dla mojej Mamy, ma mieć - telefon, SMS, zegar, reszty być nie musi.
    Mama ma obsłużyć telefon, zegar ma wspoczyć sam, albo niech wypierdala w
    ogóle.

    > Jeszcze kwestia konfiguracji ... cos zrobili, ze internet sie konfiguruje
    > automatycznie ?

    Nie wiem, czy to jakoś nie jest na karcie gdzieś zapisane, albo
    wprogramowane do fona jako przypisanie do listy opów... Nieważne, mogą to
    leprykony układać z kłaków psiochy Królowej Śniegu, to ma działać, taka
    warstwa abstrakcji :P

    > No wiesz, trzeba sie trzymac standardow. Przepchniecie standardu to chyba
    > pare lat, no chyba, ze sie Nokia nazywal.
    > Jesli czegos nie ma, to trzeba dorobic samemu ... i zostaje internet.

    Może bym to zrobił, ale głowa i palce już nie takie sprawne. Wygląda na to,
    że będę musiał swojej Mamie kupić porządny telefon... ja bym sobie poradził,
    ale to jebane kurestwo nie ma nawet opcji wyłaczania alarmu dźwiękowego
    padającej baterii. Mama jest niezbyt już dobrego zdrowia, sobie śpi, a tu
    nagle z pełną siła (dzwonek można, alarmu baterii nie...) dźwięczne KLAKK i
    seniorka się budzi. Ja ten cholerny telefon naładuję, ale niech chociaż
    alarm da się ściszyć, przekonfigurować, jebał go pies, że jak dzwoni, to
    wibra best chyba głośniejszza i upierdliwsza od dzwonka...

    > Jak kto ciekawy, to niech doczyta dokumenty GSM ETSI (?) - moze tam
    > synchronizacja czasu jest opisana.
    >
    > Cos mi chodzi po glowie, ze czas jest w sieciach GSM dosc wazny i maja
    > dosc dokladny ... choc samsung w Play mi sie kiedys o 20s roznil ..

    Jebał go pies. Niech nawet minutę się różni (choć dobrze, aby nie), byle
    moja Mama nie musiała go ustawiać. Mogę ją nauczyć odbierania, mogę nauczyć
    zestawiania połączeń, rozłączania ich. Mogę nawet nauczyć podłączać
    ładowarkę, choć na to marne moje nadzieje, ale nie żadne. Ustawianie czasu,
    jest poza moimi możliwościami. Może to jakieś chińskie gówno, co w Maxcomie
    tylko montuja i ewentualnie programują? A może mi się trafił felerny
    egzemplarz? NIe ukrywam, ktoś go na fajans wystawił, zapewne z powodu
    spuchniętej baterii... Nową kupilem i jest.
    Może kupić bramkę GSM i podpiąć normalny aparat? KJM producencie...

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.