  • Data: 2015-07-30 17:55:23
    Temat: Re: Moduł GSM z klientem SSL?
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-07-30 o 15:54, Marek pisze:

    > Pytanie czy na pewno potrzebny Ci serwer ;-).

    Coś przecież będzie musiało te dane odbierać i zapisywać w jakiejś
    bazie. Ponieważ w tym wypadku dane będą leciały przez publiczny
    Internet, a nie lokalną sieć schowaną za NAT-em, chciałbym zabezpieczyć
    się przed możliwością podsłuchania transmisji i spreparowania fałszywki.
    Wiem, że tutaj niby można zastosować jakiś prosty algorytm i z góry
    ustalony klucz, "miksowany" z synchronizowanym RTC. Ale (jak już
    mówiłem) SSL to standard i gdyby na rynku był dostępny obsługujący go
    moduł, to praktyczne miałbym gotowca. A obsługa chyba nie jest zbyt
    skomplikowana, skoro udało się ją zaimplementować w ESP (z
    zastrzeżeniem, że możliwe jest otwarcie tylko jednego połączenia na raz).