  • Data: 2018-06-12 08:24:38
    Temat: Re: Moduł "RTC do Arduino"
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 11.06.2018 09:19, jacek pozniak wrote:

    > Co do Arduino, to mi się to kojarzy jakoś bardziej ze studenckimi
    > projektami, które mają zadziałać na stole a nie na obiekcie, więc np. ta
    > bateria może wytrzymywać 3 godziny, nie wiem.

    Przecież tam są stosowane te same scalaki, które można kupić w TME za
    kilka złotych. Zmontowane na kawałku PCB według schematu aplikacyjnego.
    Jedyna różnica jest taka, że moduł jest projektowany z myślą o ludziach,
    którzy:
    1) Dopiero zaczynają zabawę z elektroniką i jeszcze nie do końca
    ogarniają projektowanie PCB i lutowanie.
    2) Budują bardzo wczesną wersję swojego projektu na płytce stykowej.

    Co prawda nie używałem nigdy samych modułów w finalnych projektach, ale
    same same scalaki wykorzystałem w paru projektach. Działają ok.
    Dokładność większa, niż w przypadku Atmegi bez kwarcu zegarowego, jednak
    gdybym nie stosował synchronizacji z zewnętrznym źródłem (SNTP) to
    pewnie po paru miesiącach czas by odpłynął.

    Jako podtrzymywania zasilania używałem raczej kondensatorów o dużej
    pojemności, niż bateryjek.

    Zwracałbym tylko uwagę ja jedną rzecz w tych tanich modułach dla Arduino
    - kiedyś trafiłem na taki, w którym połączenia były wykonane z myślą o
    ładowalnej bateryjce. Żeby zastosować standardową, trzeba było usunąć
    jeden rezystor. Na szczęście to zauważyłem...

    Moją podejrzliwość zwrócił też kiedyś moduł z bardziej zaawansowanym
    układem RTC (wewnętrzny rezonator, kompensacja temperaturowa). Cały
    moduł można było kupić za kilkanaście zł, podczas gdy w sklepach
    internetowych same scalaki kosztowały kilka razy tyle...