    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Monitoryng w Autobusach Komunikacji Miejskiej
    <psjlm7$k5v$1@node1.news.atman.pl> <psklo1$18k$1@node2.news.atman.pl>
    <pskqc6$o96$1@node1.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <pskudu$s75$1@node1.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <psstrm$fn5$1@node1.news.atman.pl>
    Date: Mon, 19 Nov 2018 23:14:43 +0100

    HF5BS pisze:

    > Jednakże z pewnością niektóre tej podróży nie wytrzynują. Choć z pewnością
    > nie są kładzone byle jak, tylko jednak jakoś, choćby szczątkowo,
    > amortyzowane, choćby w swoim opakowaniu, gdzie wstrząs nie powinien się
    > twardo odbic na dysku, a jednak choć trochę rozejść po opakowaniu.

    Dotyczy to każdego towaru, dyski niczym się w tym nie wyróąniają. Inne
    rzeczy może nawet częściej sie uszkadzją w transporcie (na przykład
    chińska porcelana).

    > Ja nie mówię, że nie miałem po prostu pecha, że taka przewrotka
    > "rozkojarzyła" mi urządzenie. Wiele innych dysków przewracało mi
    > się z moku na plecy, czy brzuch, nie na dywanie, ale np. na twardym
    > stole i nic im nie było, choć niektóre nawet włączone.

    Wielu innym dyskom to samo zdarzyło się bez przewrotki na plecy.
    Ot, pracował sobie taki spokojnie i niezawodnie, ktoś wyłączył
    komputer, następnego dnia włącza -- a tu dysku ni ma. Takich
    przypadków jest więcej niż igraszek na dywanie. Po prostu przyszła
    na niego pora.

    > Wolę jednak nie kusić losu i nie sprawdzać, ile na 10 przewróconych
    > dysków będzie nadal sprawnych.

    Ludzie w laboratoriach to robią.

    > No, to mały serwer na pętli, zbierający dane i zrzucający do do bazy, a na
    > wszelki wypadek, także po zjechaniu do bazy, ponowne zrzuceniemateriału i
    > porównanie, czy nastąpiły w nim (i jakie) zmiany, co mogło oznaczać
    > manipulację.

    Kto bogatemu zabroni? Jednak miejskie przedsiębiorstwa komunikacji zbiorowej
    nie są podmiotami, które mogą szastać środkami na lewo i prawo.

> [...]
    > najbliżej/makącym najmocniejszy, bądź najlepszy sygnał, przez niego przekaże
    > dalej, a ten, najbliżej bazy, zrzuci materiał na serwer, przez co może
    > dotrze on szybciej, niż np. z pojazdu będącego pod miastem, na granicy
    > zasiegu, gdzie 90% powtórek zeżre sens łączenia się, dając jedynie sygnał,
    > że coś się stało (jeśli się stało). Ale, pozostałe 10%, może jednak coś
    > przekaże i materiał dotrze na czas, choćby w tej pomniejszonej rozdziałce,
    > pokazując zaszłe zdarzenie, lub potwierdzając brak konieczności interwencji.

    Można napisać ze cztery prace habilitacyjne na temat postulowanego modelu
    obiegu danych monitoringu w miejskiej komunikacji. Ale jednak ten monitoring
    robi się zwykle środkami najtańszymi i najprostszymi z ogólnodostępnych.

    Jarek

    PS
    Od jakiegoś czasu dochodzi jeszcze kwestia, o której było na wsponianej
    na początku kartce na szybie autobusu. Te dane osobowe maja swojego
    administratora. On nie chce mieć na głowie rozważania kwestii danych
    latających w powietrzu po mieście od pętli do pętli.

    --
    możliwe że mógłbym użyć jej inaczej
    np. napisać 4 reportaże