  • 161. Data: 2012-10-31 17:22:00
    Temat: Re: Moze pojawi sie glos rozsadku co do wielkosci ekranu
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    6599515&kw=300806599515

    > To jest dla mnie za tanio :-P
    > Nadal mamy 8 narzedzi plus pakowanie czy inna obsluge wysylki ... i na
    > bateryjke nic nie zostaje.
    > To ile ta bateryjka jest warta, jesli nic nie kosztuje ?

    To cena wywoławcza, ale jak sie nie znajdzie inny chetny to mozesz ja
    wygrać za dolara.
    Trzeba popatrzec na zakonczone aukcje...

    > Pare takich wysylek i bedziesz sobie plul w brode za glupie pomysly
    > zakupu ajfona, ktory to niby tanio naprawisz :-P

    Rozmawiasz z gosciem ktory tak kupuje moduly i czesci do naprawy
    elektroniki domowej rutynowo i jeszcze sie na zakupie nie zawiodlem.

    > No, ja wiem ze to sa tez koszty - za stoisko, za obsluge itp ...
    >
    > A po zakupie paru tanich rzeczy z Chin, to sie zastanawiam - one naprawde
    > takie tanie, czy do nas docieraja tylko odrzuty, ktore sie do niczego nie nadaja.

    A kupujesz u ludzi z dobrym feedback czy wybierasz celowo oszustow? :)

  • 162. Data: 2012-10-31 17:34:34
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >U kogo ma taką reputację? U ludzi, którzy nigdy iPhone nie mieli?

    U takich co jednak mieli ? Zasieg traci ... pan go zle trzyma.
    Bateryjka padla po poltora roku - musi pan kupic nowy. Przycisk padl
    po 3 miesiacach - owszem, wymienili, ale po pierwsze - pokazuje ze sie
    jednak psuje, po drugie - ktos moze sie przypadkiem dowiedziec ile
    taka usluga kosztuje poza gwarancja :-P

    >Problem "naprawialności" ma drugorzędne znaczenie w aucie
    >które się generalnie nie psuje i robisz tylko normalną obsługę
    >typu olej, hamulce, opony. Naprawialność ma znaczenie dla
    >ludzi którzy przyzwyczaili się do kupowania dziadostwa które

    Problem naprawialnosci ma pierwszorzedne znaczenie w przypadku
    samochodow, gdzie nie wymienisz calego auta bo sie np klamka urwala.
    Ale m.in. dlatego sa ciagle naprawialne - klient chetnie kupi nowa
    klamke, a jak bedzie ponizej 100zl czy tam 100$, to jeszcze sie
    ucieszy ze tania i dobra :-)

    >psuje się bardzo często i wtedy ta naprawialność i koszt naprawy
    >zasłania im prosty fakt, że gdyby kupili lepszy sprzęt to nie
    >wydaliby nawet połowy tego co wydają teraz na naprawy bo
    >po prostu dużo, dużo rzadziel byliby w warsztacie.

    Nie martw sie - licza dobrze. Utrzymanie nowego auta tez jest zreszta
    drogie.
    Po prostu - wbrew opinii niektorych wydatki na naprawy nie sa takie
    duze.
    Przecietnie nie sa, bo jak ktos ma pecha ...
    Tym niemniej - kupujesz towar - i zawsze jest ryzyko ze sie zepsuje.
    I trzeba miec na uwadze co wtedy - czy nas stac na nowy, czy nas stac
    na naprawe, czy mozemy sie obejsc bez.

    >Ja mam dwa iPhone w rodzinie już 2 i 1/2 roku - jeden mi
    >wymienili na gwarancji po 11 miesiącach z powodu znanego
    >błędu produkcyjnego wywołującego problemy z guzikiem Home
    >czyli w tym okresie testuję trzy telefony i żaden się nie zepsuł.
    >Telefony te NIE WYMAGAJĄ NAPRAW,

    No jak nie wymagaja, skoro sam piszesz ze wymagaja :-P

    >wymian baterii ani innych rzeczy

    jak bedziesz mial 10 ajfonow od 5 lat, to moze bedziesz mogl pisac ze
    bateria w dwuletnim ajfonie nie wymaga wymiany, ale na razie to nie
    masz o tym pojecia :-)

    >To samo jest z samochodami - kupuję od wielu, wielu lat tylko
    >hondy i toyoty - zwykle 2-3 letnie, i zupełnie mnie nie interesuje
    >że u forda czy chevroleta naprawy są tańsze niż u hondy/toyoty
    >skoro ja warsztatu hondy/toyoty w ogóle nie odwiedzam...

    No wiesz - na podobnej zasadzie to ja kupuje fordy, ale po trzecim mam
    juz wieksze doswiadczenie i wcale nie jest tak rozowo :-)

    >Ale tego nie zrozumie ktoś, kto jeździ tylko 10 letnim renautem
    >czy fiatem i tak samo nie zrozumie mnie ktoś używający Nokii
    >czy Alcatela że zachwalam iPhone...

    Kwestia charakteru, niektorzy tak maja ze jak juz kupia drogo, to
    wychwalaja pod niebiosa :-P
    Dawaj tego ajfona, zaloze sie ze w tydzien wypisze co mi sie nie
    podoba :-)

    J.

  • 163. Data: 2012-10-31 18:09:13
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości
    "J.F" <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Rozmawiasz z gosciem ktory tak kupuje moduly i czesci do naprawy
    >elektroniki domowej rutynowo i jeszcze sie na zakupie nie zawiodlem.

    No nie wiem .... mnie sie tam elektronika domowa nie psuje, z jednym
    wyjatkiem, a jak sie zepsuje to w zasadzie na tyle pozno ze z wymienie
    na nowe, i to niemal z przyjemnoscia.

    >A kupujesz u ludzi z dobrym feedback czy wybierasz celowo oszustow?
    >:)

    A jak maja miec zly feedback, jesli towar przychodzi, dziala, ja
    wystawiam pozytywa, a po miesiacu sie psuje ?

    No dobra, czasem przychodzi taka bateryjka o nazwie "4950mAh", to
    dostaja negatywa w imie zasad, ale to nadal nic nie daje, bo gdzie mam
    kupic dobra bateryjke ? :-)

    J.

  • 164. Data: 2012-10-31 18:24:00
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> wrote:

    > U takich co jednak mieli ? Zasieg traci ... pan go zle trzyma. Bateryjka
    > padla po poltora roku - musi pan kupic nowy.

    No przeciez to nieprawda ze musi kupic nowy z powodu baterii. Po co takie
    bzdury wypisujesz? Nie tylko serwis po gwarancyjny jest opcją to jeszcze
    masz mozliwosc wymienic ja samemu - sa liczne wideo instruktażowe na
    youtube.
    No ale jak ktos na sile szuka powodow do marudzenia...

    > Przycisk padl po 3 miesiacach - owszem, wymienili, ale po pierwsze -
    > pokazuje ze sie jednak psuje, po drugie - ktos moze sie przypadkiem
    > dowiedziec ile taka usluga kosztuje poza gwarancja :-P

    Fabryczna wada usunieta przez producenta i naprawiona w nowszych medelach
    nie powinna byc uzywana do stwierdzenia "jednak sie psuje".
    Wszystko sie psuje, wiadomo.
    Jednak nie psuje sie nagminnie, a slysze opowiesci klegow z Polski co to
    telefony HTC czy Hyundai naprawiaja kilka razy w roku bo cos im tam nawala
    za kazdym razem innego.
    Nie mam takich doswiadzczen z iPodami ani iPhonami jakie mamy w domu.

> [...]
    > Ale m.in. dlatego sa ciagle naprawialne - klient chetnie kupi nowa
    > klamke, a jak bedzie ponizej 100zl czy tam 100$, to jeszcze sie ucieszy

    I czym to sie róznie od wymiennej w domu baterii za 4 funty z wysyłka z
    Europy lub ta sama za dolara z wysyłką z Chin?

> [...]
    > Tym niemniej - kupujesz towar - i zawsze jest ryzyko ze sie zepsuje.
    > I trzeba miec na uwadze co wtedy - czy nas stac na nowy, czy nas stac na

    Problem w tym, ze niektorych to ryzyko, bardzo male w przypadku sprzetu
    dobrej jakosci, zwyczajnie paraliżuje przy wyborze i wolą kupic totalny
    szmelc byle z gwarancją niż zniesc to male ryzyko zakupu dobrego sprzetu
    bez gwarancji...

    > No jak nie wymagaja, skoro sam piszesz ze wymagaja :-P

    To byla seria wadliwych guzikow, producent wykryl wade i zrobil recall. Nie
    bylo zadnych innych problemow z tymi 3 telefonami.

    > jak bedziesz mial 10 ajfonow od 5 lat, to moze bedziesz mogl pisac ze
    > bateria w dwuletnim ajfonie nie wymaga wymiany, ale na razie to nie masz o tym
    pojecia :-)

    Ok, umowmy sie ze wymaga wymiany, ktora kosztuje $1 i pol godziny w sobote
    wieczor na kuchennym stole. I co? Dalej lepszy szmatławy Alcatel "z
    gwarancją"?

    > No wiesz - na podobnej zasadzie to ja kupuje fordy, ale po trzecim mam
    > juz wieksze doswiadczenie i wcale nie jest tak rozowo :-)

    No wlasnie nie na tej samej, bo kupujesz fordy, ktore w porownaniu do
    toyoty i hondy maja bardzo zla reputację.

    > Kwestia charakteru, niektorzy tak maja ze jak juz kupia drogo, to
    > wychwalaja pod niebiosa :-P

    No ale ja nie kupilem go drogo. Zaplacilem tyle samo za Blackberry Torch i
    powiem Ci że to jest totalny szmelc w ktorym musielismy już dwa razy taśme
    laczaca LCD wymieniac (to jest slider). Pierwszy raz na gwarancji, drugi
    raz sam wymienilem uzywajac komponentu z eBay.

    > Dawaj tego ajfona, zaloze sie ze w tydzien wypisze co mi sie nie podoba :-)

    Kup sobie - podalem Ci linka do aukcji za 1000zł.

  • 165. Data: 2012-10-31 18:27:22
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 30.10.2012 Pszemol <P...@P...com> napisał/a:
    > "kakmar" <k...@g...com> wrote in message
    >
    > Jeśli dla kogoś ważniejsze jest aby telefon był nowy
    > z gwarancją niż dobry to proszę bardzo...

    Za tysiąc, kupisz nowy dobry markowy telefon, za 600 jest
    to problem.

    > Właśnie o tym pisałem - często ludzie kuszą się na
    > zakup taniochy z gwarancją, bo nowa... zamiast kupić
    > sprzęt dobrej marki z dobrą reputacją.

    Sony/HTC/Motorola/Samsung/Nokia/itd..
    Twoim zdaniem nie mają udanych modeli i dobrej reputacji.
    Tylko Apple, które 2 lata temu wydało pierwszy jako tako
    funkcjonalny telefon, a ceni się najdrożej ze wszystkich.

> [...]
    > w dniu wyjechania z salonu i za parę miesięcy, lat masz
    > używany dziadowski zamiast używanego dobrego.

    To zupełnie co innego, no chyba że Apple na nowo wynajdzie
    samochód.

    --
    kakmaratgmaildorcom

  • 166. Data: 2012-10-31 19:08:51
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> wrote:

    > No nie wiem .... mnie sie tam elektronika domowa nie psuje, z jednym
    > wyjatkiem, a jak sie zepsuje to w zasadzie na tyle pozno ze z wymienie na
    > nowe, i to niemal z przyjemnoscia.

    Może nie masz w domu młodzieży co się obrzuca laptopami albo smartfonów z
    klapką czy sloderem...

    W Chinach.

  • 167. Data: 2012-10-31 19:40:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 31 Oct 2012 17:24:00 +0000 (UTC), Pszemol napisał(a):

> [...]
    > youtube.
    > No ale jak ktos na sile szuka powodow do marudzenia...

    Ale oni mieli pierwszego ajfona i taka reputacja im zostala w pamieci :-P

    O, masz reputacje
    http://en.wikipedia.org/wiki/Iphone#Battery

    > Fabryczna wada usunieta przez producenta i naprawiona w nowszych medelach
    > nie powinna byc uzywana do stwierdzenia "jednak sie psuje".

    Ale jednak sie psuje :-)
    To nie jest produkt z najwyzszej polki, ktory bedzie wieki niezawodnie
    pracowal, tylko jak sie kupuje uzywanego, to trzeba sie liczyc ze sie
    zepsuje juz bez gwarancji.
    I nie zaslaniaj sie poprawieniem w nowszych modelach, skoro namawiasz do
    zakupu starszego :-P

> [...]
    > za kazdym razem innego.
    > Nie mam takich doswiadzczen z iPodami ani iPhonami jakie mamy w domu.

    Kazdemu sie moze trafic felerny model lub partia.
    Wszystkie sie nie psuja, bo by producent zbankrutowal :-)

    > I czym to sie róznie od wymiennej w domu baterii za 4 funty z wysyłka z
    > Europy lub ta sama za dolara z wysyłką z Chin?

    To niczym.
    Ale doradzasz komus zakup drogiego (dla niego) telefonu, bez gwarancji.
    Czyli z ryzykiem ze sie zepsuje i niekoniecznie tym razem sie da za 5$
    naprawic.

    > No wlasnie nie na tej samej, bo kupujesz fordy, ktore w porownaniu do
    > toyoty i hondy maja bardzo zla reputację.

    Pieprzyc reputacje, po pierwszym miale bardzo dobre doswiadczenia wlasne.
    Po drugim nieco gorsze, a w trzecim ... drogie te naprawy :-)

    > Kup sobie - podalem Ci linka do aukcji za 1000zł.

    Mam placic 1000 zl za g* telefon z dluga lista wad ? Jeszcze nie
    zwariowalem :-)

    J.

  • 168. Data: 2012-10-31 20:26:21
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale oni mieli pierwszego ajfona i taka reputacja im zostala w pamieci :-P
    >
    > O, masz reputacje
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Iphone#Battery

    Mówimy tu o opcji zakupu używanego iPhone4 a nie orygalnej wersji z 2007
    roku, dzis bardzo przestarzalej.

> [...]
    > zepsuje juz bez gwarancji.
    > I nie zaslaniaj sie poprawieniem w nowszych modelach, skoro namawiasz do

    Nie mowie o nowszych modelach w sensie iPhone5 tylko o iPhone 4S lub
    nowszych egzemplarzach iPhone4 z usunieta ta wada.

    > Kazdemu sie moze trafic felerny model lub partia.
    > Wszystkie sie nie psuja, bo by producent zbankrutowal :-)

    Dokladnie. Tak jak z samochodami: fordy psuja sie czesciej od toyot, o czym
    sie sam przekonales :)

    > To niczym.
    > Ale doradzasz komus zakup drogiego (dla niego) telefonu, bez gwarancji.
    > Czyli z ryzykiem ze sie zepsuje i niekoniecznie tym razem sie da za 5$
    > naprawic.

    Doradzam komus rozważenie zakupu dobrego telefonu z ktorego bedzie
    zadowolony codziennie (bo juz pisal ze sprawdzal i bardzo mu sie podoba)
    jako opcja do kupowania szmelcu z ktorego nie bedzie zadowolony i bedzie
    klął codziennie, nawet z gwarancja.

    Ryzyko naprawy pogwarancyjnej istnieje wszedzie - rownie dobrze jest ryzyko
    ze kupi szajsowy telefon z gwarancja i co miesiac bedzie go wysylal do
    serwisu na dwa tygodnie.
    Nie wiem czemu wieksze dla ciebie ma znaczenie to co moze sie zdarzyc ale
    nie musi od codziennego zadowolenia z produktu - to drugie stoi u mnie na
    pierwszym miejscu a potem dlugo, dlugo nic i dopiero kwestie ryzyka
    pogwarancyjnej naprawy, ktora niekoniecznie bedzie droga jak sie
    zorientowales.

    > Pieprzyc reputacje, po pierwszym miale bardzo dobre doswiadczenia wlasne.
    > Po drugim nieco gorsze, a w trzecim ... drogie te naprawy :-)

    Ja widzisz nigdy forda nie chcialem miec bo ja nie lubie miec auta w
    warsztacie :)

    > Mam placic 1000 zl za g* telefon z dluga lista wad ? Jeszcze nie
    > zwariowalem :-)

    A znasz jakis telefon bez wad? Lepszy niz gowniany Alcatel z jeszcze
    dluzsza lista wad!

  • 169. Data: 2012-10-31 21:44:48
    Od: Andrzej <n...@i...invalid>

    "Pszemol" <P...@P...com> wrote:

    > Drogie baterie sprzedawane przez producentów mają
    > 300-400% marży jak każde podzespoły wymienne.

    Ty, jakie wartosci wstawiles, ze wyszla ci marza powyzej 100 procent?

    AK, zaciekawiony

  • 170. Data: 2012-10-31 21:48:08
    Od: Chris <s...@s...de>

    W dniu 2012-10-31 16:50, Pszemol pisze:

> [...]
    > drogo i dlatego nie chcesz kupic iPhone4 aby potem nie wydac "majątku" na

    Current bid:US $3.25
    To jest aukcja i cena rośnie :)

    --
    www.bezwypadkowy.net - sprawdź auto i zobacz jego historię na forum.