  • Data: 2019-05-24 17:34:56
    Temat: Re: Muzyka na DVD lepsza?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marek S" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2019-05-22 o 15:27, J.F. pisze:

    >Sęk w tym, że zjawisko przy średnich tonach, gdzie ucho jest
    >najbardziej czułe, już nie powstaje. Przy wysokich - czy podasz na
    >głośnik niezniekształcony sinus, czy mocno zniekształcony sinus w
    >postaci kwadratu czy piły - nie ma znaczenia bo nikt tego nie
    >odróżni. Harmoniczne lądują daleko poza zasięgiem słuchu.

    Ale zobacz sobie jak wygladaja probki sinusoidy 15kHz zebrane co
    44.1kHz.

    >Robiłem to wiele razy. Na studiach mieliśmy laborki w studiu
    >nagraniowym, gdzie jakąś kapelę nagrywaliśmy w różny sposób. Ja nie
    >słyszę różnicy.

    Ale mnie o co innego chodzi - te flac ktore masz, zobacz jaka
    czestotliwosc probkowania,
    pewnie 48 lub 96 kHz.
    Przestawic tak, zeby sie wydawalo 44.1 lub 88.2, i wtedy nagrac na CD.
    Wtedy resampling nie powinien byc problemem, i sie okaze, czy sprawa
    lezy w CD czy w resamplingu przy zapisie.

    Bedzie troche przyspieszona muzyka, ale to nie powinno byc problemem.

    > Natomiast bardzo wyraźnie słychać różnicę pomiędzy 16bit vs 24bit -
    > ale tu nie chodzi o reprodukcję średnio-wysokich tonów lecz o szum
    > kwantyzacji. Więc możemy odpuścić temat.

    ale swoja droga - ze tak "wyraznie" slychac ten szum ok -90dB ...
    dobry sprzet mieliscie.

    J.