  • Data: 2019-06-10 17:41:30
    Temat: Re: Muzyka na DVD lepsza?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marek S" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2019-06-06 o 01:18, J.F. pisze:

    >No to będzie trzeba światową produkcję mierników natężenia dźwięku
    >przeskalować. :-D Ale widzę w zdaniu poniżej, że obalasz to co sam tu
    >napisałeś.

    >I pięknie cytujesz to, że racji nie masz z liczeniem dB w akustyce.

    Cytuje wiernie, ale sie nie zgadzam.

    Zreszta nawet oni przyznaja "matematycznie poprawnie".

    10* log (stosunek mocy)
    20* log (stosunek cisnien, napiec, pradow)

    >Tobie zatem dedykuję wszelkie nagrania z efektem "loudness wars". Nie
    >zrobi to żadnej różnicy Tobie. Proponuję abyś swoje MP3ki trzymał w
    >8-bitach, sporo miejsca zaoszczędzisz a różnic w jakości nie będzie.
    >Serio piszę. Jesteś zwyczajnie dużo bardziej tolerancyjny na różnice
    >w jakości.

    Ale "loudness war" to nie jest kwestia jakosci.

    Poza tym dlatego MP3 daje oszczednosc rozmiaru, ze ma mniej bitow ...
    ale nie w probkach, tylko w skladowych czestotliwosciowych,

    Ba, dzieki "loudness war" mniej szumi :-)

    >Przy zapisie np. 4ro bitowym (czyli cichych fragmentach) na 16bitach
    >nie będzie szumu kwantyzacji? To chcesz powiedzieć?

    >Czy może to, że nie masz żadnych nagrań, których amplituda schodzi
    >poniżej 16-bitów?

    Nie, chce powiedziec, ze ten 16-bit szum kwantyzacji jest cichutki.
    Cichszy niz kiedys szum winylowych plyt, potrafil byc cichszy niz
    szumy wlasne wzmacniacza ...

    >>> szósty. Z tego 16-bitowego nagrania przewijamy do fragmentu, gdzie

    >Tak. Przy poziomie hałasu ulicznego (75-80dB) słuchamy muzykę.

    Czy to znaczy, ze sluchamy muzyke, tak, aby glosne fragmenty mialy te
    ~80dB ?
    I nie otwieramy okna, zeby nam szum uliczny wlecial ?

    >Następuje cichy jej fragment (załóżmy 4ro bitowy). Każde pojawienie
    >się cichego dźwięku (wąskopasmowego) wygeneruje mocno słyszalny szum
    >w relacji to tego dźwięku.

    No wlasnie nie powinien byc mocno slyszalny, skoro jest na poziomie
    ~-10dB.
    Ledwo szlyszalny.

    W dodatku zakladasz chyba nagranie wysokiej jakosci, gdzie w chwili
    ciszy nic nie szumi.
    A w praktyce szumy masz w samym nagraniu.

    >Niewiele mi to pomaga w ocenie.
    >A tak na marginesie: dokanałowe słuchawki, to najgorszy dla słuchu
    >wybór. Szybko można nabawić się trwałych ubytków.

    Ale tlumia dzwieki z otoczenia, chocby wiatraki z komputerow.
    Oczywiscie niecalkowicie.

    >Nie. O samochodach mówiliśmy w kontekście odtwarzacza DVD vs CD. A
    >konkretnie dlaczego DVD daje zauważalnie bardziej wierny dźwięk
    >względem CD, jeśli oba zapisy pochodzą z tego samego źródła.

    I sluchane na domowym odtwarzaczu ?

    >W związku z tym zgrywam muzę na DVD zamiast na CD, z czym mam mnóstwo
    >dodatkowej, irytującej pracy.

    A co tam takiego dodatkowego ?

    A ta muze skad bierzesz - jakies nagrania wysokiej jakosci, czy CD ?

    >Dyskusja np. o szumie kwantyzacji w poruszającym się samochodzie
    >byłaby bezcelowa, gdyż hałas wszystkiego byłby głośniejszy.

    Toz caly czas o tym piszemy, tzn ja pisze :-)

    Czyli piszesz o domowym odtwarzaczu ?

    J.

    --
    Pozdrawiam,